پرونده الکترونیک سلامت برای ۸۲ میلیون ایرانی
معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، یکی از سیاستهای موفق این وزارتخانه را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۸۲ میلیون ایرانی عنوان کرد.
معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، یکی از سیاستهای موفق این وزارتخانه را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۸۲ میلیون ایرانی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر سیاری، در همایش مدیریت نوبت دهی نوین پزشکان، گفت: زمانی که بنده در وزارت بهداشت بودم، موضوع تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای آحاد مردم ایران مطرح شد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی نوبت دهی به بیماران، افزود: با توجه به اینکه مردم حداقل یک بار به مراکز بهداشتی مراجعه دارند، قرار شد این موضوع از معاونت بهداشت آغاز شود. ۵۰ درصد وقت پزشکان صرف نوشتن میشود و لازم است که از تکنتکنولوژی های روز دنیا برای بهینه سازی خدمات سلامت بهره برد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه دکتر دکتر، افزود: الکترونیکی شدن نوبت دهی بیماران، علاوه بر اینکه باعث خواهد شد که بیمار از هر نقطه کشور بتواند پزشک خود را انتخاب کند، میتواند از هدر رفت وقت و هزینهها نیز جلوگیری نماید.
سیاری با اشاره به وجود سه سامانه در وزارت بهداشت برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، گفت: ایجاد رقابت در راه اندازی سامانههای الکترونیکی، باعث خواهد شد بسیاری از مشکلات حل شود.
حمایت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از برنامه نوبتدهی نوین پزشکان ضروری است
مدیر فروش و عملیات “سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب دکتر دکتر” با اشاره به اینکه این سامانه گامی در جهت تحقق نظام ارجاع و پزشک خانواده است، گفت: حمایت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از برنامه نوبتدهی نوین پزشکان ضرورت دارد.
بهنوش فرخنده فال، مدیر فروش و عملیات سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب دکتر دکتر در مورد این سامانه اظهار داشت: راه اندازی سامانه نوین نوبت دهی پزشکان سال ۹۴ کلید خورد و طی سه سال زیرساختهای آن مورد توجه قرار گرفت و رسماً از سال گذشته فعالیت خود را در دو استان یزد و تهران آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴ هزار پزشک در این سامانه فعال هستند، گفت: پزشکان دیگر پس از بررسیهای لازم به این تعداد افزوده میشوند همچنین بهرهمندی پزشکان از “سامانه نوبت دهی دکتر دکتر ” محدودیت ظرفیت ندارد و همه جامعه پزشکی میتوانند از آن بهرهمند شوند.
مدیر فروش و عملیات سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب دکتر دکتر ادامه داد: همچنین از این سامانه در منطقه خاورمیانه می توانیم استفاده کنیم و در حوزه توریسمدرمانی برنامههایی را داشته باشیم به طوری که پذیرش از سوی پزشکان برای بیماران خارجی انجام شود.
فرخنده فال خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی حمایتهای لازم را از این سامانه داشته باشند می توان اقدامات موثری در راستای ساماندهی نظام ارجاع، پزشک خانواده و حتی پرونده الکترونیک انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما ازطریق ابزارهایی، شرایط پزشکان را جهت نوبت دهی صحت سنجی میکنیم و در واقع برای اینکه پزشکان بتوانند در این سامانه فعالیت کنند علاوه بر اخذ مدارک شناسایی، مجوز پروانه مطب و شماره نظام پزشکی نیز دریافت میشود که با همکاری و حمایتهای سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت می توان اقدامات گستردهتری در این زمینه اجرایی کرد و گامهای بیشتری برداشت.
گفتنی است؛ برنامه” رویکرد جدید در نوبت دهی پزشکان فواید و چالشها” صبح امروز پنجشنبه ۲۸ آذرماه در سالن همایش های هتل اسپیناس پالاس با حضور صاحبنظران برجسته در حال برگزاری می باشد.