خبر » نبض جامعه
کد خبر : 5390
چهارشنبه - 27 آذر 1398 - 13:57

تأکید بر لزوم احیای موقوفات

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به دنبال این هستیم که به‌ دور از هرگونه تصدی‌گری مدیریت اوقاف به راهبری، سیاستگذاری و نظارت تبدیل شود.

تأکید بر لزوم احیای موقوفات

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست فصلی مدیران کل استان‌های این سازمان ضمن تأکید بر اهمیت تحول ساختاری در سازمان اوقاف، گفت: به دنبال این هستیم که به‌ دور از هرگونه تصدی‌گری مدیریت اوقاف به راهبری، سیاستگذاری و نظارت تبدیل شود.

به گزارش آوای جامعه، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با تشریح و تبیین دستاوردهای عمل کردن به ماده پنج وقف و نصب امین برای موقوفات، گفت: همه بخش‌ها باید اضافه‌ هزینه‌ها را کنترل کنند. ما این توانایی را داریم که در این شرایط برای همراهی با دولت هزینه‌ها را به‌شدت کاهش بدهیم.

وی بر ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات اشاره کرد و به مدیران ستادی و استانی سازمان اوقاف گوشزد کرد: دوستان در هر نقطه‌ای که هستند برای ارتقای وضعیت آموزشی خود فکری بکنند. قطعاً ارتقای علمی کارمندان به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند. مقاله، تحقیق و مطالعه در مورد وقف در دستور کارتان باشد.

خاموشی به تبیین شاخصه‌های بهره‌وری از انواع موقوفات منفعتی و انتفاعی پرداخت و یادآور شد: بنده تأکید می‌کنم وقف فروشی کار درستی نیست و مقابل تملیک اعیانی باید ایستاد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر لزوم احیای موقوفات، تصریح کرد: در جریان ایفای نقش وقف در مقابله با تحریم‌ها همه ما باید فعال باشیم. عدم بهره‌وری به دلیل بی‌کاری و کم‌کاری را ظلم به وقف می‌دانم.

خاموشی در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: باید با اهداف راقی و نخبه پرورانه حلقه‌های قرآنی در بقاع متبرکه شکل بگیرد و برنامه‌های متنوع قرآنی در سطح کشور اجرا شود. مسابقات بین‌المللی قرآن امسال در مشهد برگزار می‌شود و امیدواریم این دوره بهترین دوره مسابقات را در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) رقم بزنیم.

وی به تبیین برنامه‌ریزی بر اساس بدنه اصلی نیات واقفان در سازمان اوقاف پرداخت و ادامه داد: بنده در بدو ورود به سازمان وعده دادم که امور خیریه را به‌صورت ویژه پیگیری خواهم کرد. تحول ساختاری در راستای ارتقای امور خیریه را در پیش خواهیم داشت.

خاموشی در ادامه به بحث پیرامون مسائلی همچون سازماندهی بیمارستان‌های موقوفه، آزادی زندانیان، نقش اوقاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اهمیت فناوری در فعالیت‌های اوقاف پرداخت و گفت: روابط عمومی چتر ارتباطی خود را روی فعالیت‌های اوقاف گسترانده تا آنچه انجام شده باکیفیت مناسب به مردم اطلاع‌رسانی شود.

اگر بخواهیم وقف به‌درستی تبلیغ شود و مردم به سمت وقف اقبال کنند، روابط عمومی باید به‌صورت فعال حضور داشته باشد و شما هم باید در این زمینه کمک کنید