آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 53775
چهارشنبه - 24 بهمن 1403 - 11:22

اولویت مدیریت شهری این روزها چیست؟

مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری، ارزان‌سازی‌ و توسعه خدمات، کمک به اقتصاد شهر، مردمی‌سازی‌ خدمات، جلب رضایت حداکثری و افزایش و ارتقای سطح زندگی شهروندان است.

اولویت مدیریت شهری این روزها چیست؟

 داود گودرزی*

شهرداری تهران نهاد خدمات‌رسانی است که همواره به شکل مستمر و شبانه‌روزی به ارائه خدمات گوناگون به شهر و شهروندان می‌پردازد، مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری، ارزان‌سازی‌ و توسعه خدمات، کمک به اقتصاد شهر، مردمی‌سازی‌ خدمات، جلب رضایت حداکثری و افزایش و ارتقای سطح زندگی شهروندان است.

در این میان یکی از معاونت‌های بسیار مهم شهرداری تهران، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران به حساب می آید که شامل ۸سازمان و شرکت و ۳ اداره کل است که هر یک وظایف و ماموریت‌های مهم را بر عهده دارند.

سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکی از زیرمجموعه‌های این معاونت به حساب می آید که ارتباط مستمر و مستقیمی با شهروندان دارد، نقش این سازمان در تامین و عرضه محصولات گوناگون و موردنیاز شهروندان از انواع میوه، صیفی گرفته تا عرضه مرغ و گوشت تنظیم‌بازاری و تامین و عرضه میوه شب عید و‌ ماه مبارک رمضان حائز اهمیت است.

محصولات عرضه‌شده در بازارهای میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بسیار ارزان‌تر از سطح شهر تهران است و این موضوع در راستای کمک به اقتصاد خانوار و تامین مایحتاج عموم شهروندان به حساب می آید.

با توجه به تأکیدات شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سبک معماری بازارهای میادین میوه و تره‌بار براساس طرح ایرانی – اسلامی است و اکنون با افتتاح ۱۰بازار (۵بازار در جنوب شهر و ۵بازار در شمال شهر) که به‌مناسبت دهه مبارک فجر و در یکصد و شصت‌ و‌ چهارمین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری ‌رسید، ۱۲هزار مترمربع به بازارهای میادین میوه و تره‌بار ما افزوده شده است.

در مجموع با توسعه بازارهای محلی میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران حدود ۲۵هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در تهران ایجاد و مجموعا ۱۵۰بازار، نوسازی، تعمیر و بهسازی شده است تا کیفیت خدمات به مردم را در این مجموعه‌ها گسترش دهیم، به‌طور کلی یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در مدیریت شهری، توسعه و گسترش خدمات به شهروندان است.

همچنین براساس سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین و توزیع کالاهای ‌ماه مبارک رمضان و شب عید نیز فراهم شده است که به میزان لازم و با قیمت مصوب در بازارهای میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عرضه خواهند شد.

در پایان باید به این نکته مهم اشاره کنیم که مدیریت شهری به‌دنبال توسعه میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران است تا محصولات را با قیمت مناسب‌تر و با کیفیت بالا در اختیار عموم شهروندان قرار دهد که مجموعه این اقدامات منجر به کسب رضایتمندی حداکثری شهروندان عزیزمان شود.

معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری تهران*