خبر » نبض جامعه
کد خبر : 5291
پنجشنبه - 28 آذر 1398 - 10:30

ساماندهی ۱۸۶۶ گلزار شهدا در روستاها

از ابتدای دولت تدبیر و امید تا شهریور ماه امسال (۱۳۹۲-۱۳۹۸) هزار و ۸۶۶ گلزار شهدا در روستاهای کشور ساماندهی شده است.

ساماندهی ۱۸۶۶ گلزار شهدا در روستاها

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا شهریور ماه امسال (۱۳۹۲-۱۳۹۸) هزار و ۸۶۶ گلزار شهدا در روستاهای کشور ساماندهی شده است.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان افزود: از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری در روستاهای کشور (۱۳۹۲-۱۳۸۲) ۱۱ هزار و ۱۶۳ گلزار شهدا در روستاها ساماندهی شد و ساماندهی گلزار شهدا در دولت تدبیر و امید ۱۷ درصد افزایش یافت که در مجموع تا شهریور ماه امسال ۱۳ هزار و ۲۹ گلزار شهدا در روستاها ساماندهی شده است.

وی خاطر نشان کرد: به موجب قانون شوراها و اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب سال ۱۳۸۰ هیات وزیران، نهاد دهیاری وظیفه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را در روستاهای کشور برعهده دارد که با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام می شود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: پروژه های دهیاری ها به لحاظ نوع، شامل بهسازی معابر، بهداشت محیط و مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا، احداث ساختمان دهیاری، اماکن ورزشی و فرهنگی، بوستان روستایی و فضای سبز است.

جندقیان با بیان اینکه طبق آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها، همه ساله حداقل ۶۰ درصد این اعتبارات باید صرف اجرای طرح‌های عمرانی شود، افزود: همچنین به منظور تعادل بخشی به توزیع اعتبارات، توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته کشور و نیز با هدف افزایش اثربخشی اعتبارات، در دولت یازدهم با مساعدت مجلس علاوه بر اختصاص اعتبارات قانونی به دهیاری‌ها، این اعتبارات با اولویت کمک به مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفت.
این مسئول سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: همچنین به منظور ارج نهادن به مقام شامخ و والای شهدای هشت سال دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن عزیزان و به استناد بند ۱۳ ماده ۱۰ اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مبنی بر همکاری با سازمان ها و نهادهای دولتی و ایجاد تسهیلات لازم برای ایفای وظایف آنها، دهیاری‌ها با هماهنگی و همکاری بنیاد شهید به احداث و ساماندهی گلزار شهدا در روستاها اقدام می کنند.

وی ادامه داد: این اولویت ها شامل تکمیل پروژه های نیمه تمام در چارچوب وظایف قانونی در زمینه اجرای پروژه هایی همچون بهسازی معابر، احداث ساختمان دهیاری، مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی، ساماندهی آرامستان و احداث غسالخانه، ساماندهی گلزار شهدا، ساماندهی اماکن ورزشی و فرهنگی، ایجاد و ساماندهی بوستان روستایی به دهیاری‌های کشور تخصیص یافت.