سنگ فرش خیابانها به مذاق کسی خوش نمیآید!
پس از آسفالت دوباره خیابان ۱۷ شهریور ، شهردار منطقه ۱۲ هم به تازگی از برنامه ریزی برای اصلاح سنگ فرش ها و آسفالت میدان بهارستان با توجه به نارضایتی و مطالبه مردمی خبر داده است!
آوای جامعه / گروه یادداشت / علی البرزی
سال ها پیش زمانی که مدیران وقت شهرداری با شور و اشتیاق از اجرای طرح سنگ فرش در تعدادی از خیابان های پایتخت صحبت می کردند و این طرح را آخرین تکه از پازل بهسازی، آرام سازی و کاهش ترافیک برخی از میادین و خیابان های اصلی می دانستند، هیچ در تخلیشان هم نمی گنجید که روزی همین سنگ فرش ها و مشکلات ناشی از آن صدای نارضایتی مردم را بلند کند!
نارضایتی مردم تا به آن جا پیش رفت که تمامی سنگ فرش های ابتدای خیابان ۱۷ شهریور از میدان امام حسین به سمت میدان شهدا جمع آوری و خیابان دوباره آسفالت شد!
*مشکلات گوناگون برای تردد راحت مردم
طرح سنگ فرش تعدادی از خیابان ها و میادین مهم پایتخت مانند خیابان های ۱۷ شهریور، سی تیر ، میدان بهارستان و سه راه مخبرالدوله (سعدی) از جمله طرح هایی بود که با صرف هزینه های زیاد و برای تردد راحت عابران پیاده انجام شد اما این تکه آخر پازل بهسازی خیابان ها به مذاق تعداد زیادی از شهروندان و ساکنان این محلات و خیابان ها خوش نیامده است، نه تنها عابر پیاده راحتی تردد از روی این سنگ فرش ها را احساس نکرد بلکه رانندگان عبوری هم برای تردد با مشکلات گوناگون مواجه شده و می شوند.
با چند دقیقه قدم زدن در خیابان سی تیر و میدان بهارستان متوجه نارضایتی مردم از کاسب های محل تا راننده های عبوری نسبت به سنگ فرش های خیابان می شویم ، البته بررسی ها نشان می دهد اینگونه انتقاد ها و نارضایتی ها برای رانندگان عبوری از خیابان سی تیر هم وجود دارد.
اگر دقایقی هم در خیابان ۱۷ شهریور حد فاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین (ع) با کسبه و اهالی این منطقه هم صحبت شوید ، متوجه اظهار نظرهای حاکی از خرسندی و خوشحالی مردم برای جمع آوری سنگ فرش ها و آسفالت دوباره خیابان ها می شوید.
به گفته تعدادی از کسبه در این منطقه از زمانی که خیابان باز و آسفالت شد کسب و کار ما هم رونق گرفت چرا که تا چند سال پیش خودروها نمی توانستند در این خیابان تردد کنند و بسیاری از کاسبی ها کساد شده بود.
*عملیات عمرانی سنگین و تصویر اشتباه !
در سال های گذشته زمانی که از میادین و خیابان هایی مانند بهارستان و سی تیر عبور می کردیم، با مشاهده تعداد زیادی از کارگران و کارگاه های ساخت و ساز تصور بر این بود که این حجم از عملیات عمرانی برای سنگ فرش خیابان ها، نتایج خوبی برای شهر و شهروندان داشته باشد اما گذشت زمان نشان داد این تصویر اشتباه بوده است.
در حالت معمول ترافیک خیابان ها و میادین که برای اجرای طرح سنگ فرش انتخاب شد، زیاد بود و در عمل امکان مسدود کردن خیابان و پیاده راه شدن مسیر برای عابر پیاده میسر نبوده و نیست، اینکه با چه دلیلی این طرح در این مناطق با صرف هزینه های زیاد اجرایی شد پرسش مهم است که مدیران شهری در دوره های گذشته و حال باید به آن پاسخ دهند؟!
*تراکم سنگین خودروها روی سنگ فرش ها!
شهرداری میگوید که برای آرام سازی میدان بهارستان، نسبت به سنگ فرش اقدام کرده اما اگر کمی دقت کنیم میبینیم که در حالت عادی آنقدر تراکم خودرو در میدان بهارستان زیاد است که نه تنها خودروها با سرعت زیاد حرکت ندارند بلکه باید خودروها را نیز هل داد تا حرکت کنند، این وضعیت در خیابان های دیگر مانند ۱۷ شهریور که این روزها آسفالت شده است و خیابان سی تیر هم حاکم است.
نکته قابل تامل اینجاست که پس از آسفالت دوباره خیابان ۱۷ شهریور ، شهردار منطقه ۱۲ هم به تازگی از برنامه ریزی برای اصلاح سنگ فرش ها و آسفالت میدان بهارستان با توجه به نارضایتی و مطالبه مردمی خبر داده است!
حال با این وضعیت پاسخگوی هزینه میلیاردی سنگ فرش ها کیست؟
*************
*هشدار : برداشت و نقل مطالب اختصاصی سایت « آوای جامعه» بدون ذکر منبع مجاز نیست و در صورت مشاهده نه تنها پیگرد قانونی دارد ، بلکه از طریق شبکه های اجتماعی هم به مخاطبان اطلاع رسانی می شود.
ما وظیفه خود می دانیم که در صورت برداشت خبر، گزارش و یادداشت از سایت های دیگر منبع مطالب را درج کنیم و این انتظار می رود که شما مخاطبان عزیز هم به این موضوع دقت عمل لازم را داشته باشند.
( از اینکه این موضوع را رعایت می کنید متشکریم)