ضرورت اطلاع رسانی موثر برای آشنایی با جاذبه های گردشگری پایتخت
«بسیاری از مردم تهران اطلاعات کافی درباره اماکن جذاب و گردشگری پایتخت ندارند، در صورت جریان سازی فرهنگی در این بخش می توانیم گردشگری را در جامعه توسعه داد.»

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: توجه به نشاط اجتماعی مهمترین رویکرد مدیریت شهری در دوره کنونی بوده است و این روند با اجرای برنامه های متنوع باید بیش از گذشته استمرار پیدا کند.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه، هادی حق بین در جریان بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی «شهر پایدار” افزود: در این دوره مدیریت شهری، شهردار محترم تهران توجه ویژهای به ایجاد نشاط اجتماعی و روح شهر داشته است. از این رو، برگزاری رویدادهای بزرگ ملی، مذهبی و اجتماعی مانند قهرمان شهر در دستور کار قرار گرفت و توانست تاثیر زیادی در جامعه داشته باشد.
وی عنوان کرد: رویکرد مدیریت شهری توجه ویژه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی است و با این نگاه، برنامه های متنوع و فاخر در شهر اجرا میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ابر پروژههای فرهنگی و اجتماعی متعددی در شهر اجرا شده است که تاثیرات اجتماعی و فرهنگی به سزایی را در پایتخت برجای گذاشته است، بر ارایه دستاوردهای ملموس و ناملموس آن به افکار عمومی و مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز تاکید کرد و گفت: دستاوردهای شگرفی با اجرای طرح های اجتماعی و فرهنگی در سه سال گذشته در پایتخت به دست آمده است که باید آن را با کمک رسانهها برای افکار عمومی و نیز شورای اسلامی شهر تهران تشریح کرد تا جامعه با برنامههای پایهگذاری شده و برنامه ریزی شده آشنایی پیدا کنند.
حق بین با بیان گستردگی خدمات شهرداری به شهروندان گفت: بسیاری ازساکنان پایتخت نمی دانند شهرداری در بخش های گوناگون چه نوع خدماتی به آنان ارایه می کند و از این رو، خدمات در حوزه اجتماعی و فرهنگی از گستردگی بالایی برخوردار است و به این دلیل جا دارد در موضوع اطلاع رسانی خدمات قابل ارایه در بخش های گوناگون، کارهای بیشتر و جدی تری انجام شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از مردم تهران اطلاعات کافی درباره اماکن جذاب و گردشگری پایتخت ندارند، در صورت جریان سازی فرهنگی در این بخش می توانیم گردشگری را در جامعه توسعه داده و با مردمی کردن آن شناخت شهروندان را از امکانات گردشگری افزایش دهیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به انتظار شهروندان از شهرداری به عنوان موثرترین و نزدیکترین مجموعه مدیریتی به خود را نیازمند طراحی برنامه های گوناگون دانست و افزود: هر شهروند نیازها و خواسته های خود را از مدیریت شهری دارد و شهرداری در دوره کنونی کوشیده است در ابعاد گوناگون از جمله در حوزه اجتماعی و فرهنگی به این خواسته ها پاسخ دهد.
حق بین اظهار داشت: مهمتری اصل در مسیر پاسخ به مطالبات مردم، ایجاد نشاط اجتماعی است، برای تحقق نشاط اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است و در این مسیر سازمان ورزش شهرداری با رویدادهای ورزشی و توسعه ورزش همگانی و نیز مراکز فرهنگی نقش مهمی را ایفا می کنند و می طلبد این برنامه ها بیش از گذشته استمرار پیدا کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به بازدید خود از غرفه شرکت برج میلاد در نمایشگاه تخصصی شهر پایدار اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات موثری در این مجموعه به انجام رسیده است، گفت: پایدارسازی برج میلاد و حفظ مرکز همایش های این مجموعه یک ابرپروژه در مدیریت شهری بود چرا که این مجموعه به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند شهر سال ها به حال خود رها و تبدیل به تهدیدی برای پایتخت شده بود.
وی گفت: این وضعیت باعث شده بود بزرگترین گود شهر در برج میلاد ایجاد شود اما توانستیم با اقدامات فنی لازم، برج میلاد را به عنوان سازه ای مهم پایدار و با انجام این مهم طرح توسعه برج میلاد و مجموعه ۱۲۰ هکتاری آن را که مراحل پایانی خود را در کمیسیون ماده ۵ پشت سر می گذارد برنامه ریزی کنیم.