خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 5056
یکشنبه - 24 آذر 1398 - 10:45

کارآفرینی و فناوری هدف اصلی دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با آغاز حرکت‌هایی در حوزه کارآفرینی و فناوری در آستانه تحولی بنیادین قرار دارد.

کارآفرینی و فناوری هدف اصلی دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با آغاز حرکت‌هایی در حوزه کارآفرینی و فناوری در آستانه تحولی بنیادین قرار دارد.

به گزارش ایرنا،علیرضا فیروزفر، در مراسم روز دانشجو و سالروز تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد واحد ابهر در جمع شماری از این دانشجویان، اظهار کرد: همه ما از دانشجویان انتظار مطالبه گری و آرمان‌گرایی داریم ولی مسئولان نیز باید گوش شنوا برای حرف‌های دانشجو داشته باشند.

وی افزود: امروزه اگر پای صحبت‌های جوانان بنشینیم، بسیاری از آنها دغدغه معیشتی و اشتغال دارند و بسیاری از آنها انتظار دارند پس از فارغ‌التحصیلی شغلی مناسب داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: دغدغه مدیران دانشگاه آزاد در تمام رده‌ها آینده جوانان و تمام بخشنامه‌ها و سیاست های ما در حوزه اقداماتی است که با تحولی نوین و اقداماتی در حوزه کارآفرینی و فناوری روح نشاط و تکاپو و امید را به جامعه جوان تزریق کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بیان کرد: طبق سیاست‌های جدید، کارآفرینی هدف اصلی دانشگاه آزاد خواهد بود که نتایج آن در آینده مشهود خواهد بود.
وی افزود: همه ما از دانشجویان که هنوز در زندگی دنیایی غرق نشده و مسؤولیت های مدنی دست و پاگیرشان نیست انتظار آرمانگرایی داریم و زمانی مصداق بارز آرمان‌گرایی، حرکت‌های دانشجویی بود.

فیروزفر با اشاره به اینکه روز دانشجو مزین به شهادت و ایثار است، تصریح کرد: این روز یادآور جان فشانی جوانانی است که در اعتراض به ورود مجدد استکبار جنایتکار به کشور با گلوله جواب آنها داده شد و امروز باید دید ادامه جریان های دانشجویی چه مسیری دارند.
وی با اشاره به شهدای گمنام دانشگاه آزاد واحد ابهر، اظهار داشت: خون این عزیزان از نظام پاسبانی کرد و واسطه پابرجایی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد امروز نیز حضور آنها در دانشگاه‌ها موجب آرامش خاطر است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم تاکید کرد: روز دانشجو در پی جریانی شکل گرفت و منجر به شهادت تعدادی از دانشجویان شد که لازم است برای معرفی این روز به دانشجویان میزگرد و کرسی های آزاداندیشی برگزار شود.
رضا نصیری یادآور شد: حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌ها موجب آرامش و برکت علم دانشجویان خواهد بود و نه تنها موجب افسردگی نیست بلکه یادآور دلیرمردی های جوانان غیور این مرز و بوم است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان مراسم عقد خود را در کنار این شهدا با نشاط و معنویت در محیط دانشگاه برگزار می کنند.