خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 5003
چهارشنبه - 20 آذر 1398 - 15:34

جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای جوانان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای معاونت جوانان در لایحه بودجه سال ۹۹ را تشریح کرد.

جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای جوانان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای معاونت جوانان در لایحه بودجه سال ۹۹ را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا،محمدمهدی تندگویان ، با بیان اینکه نسبت به سال گذشته، در مجموع در حدود ۲۵ درصد اعتبارات حوزه جوانان افزایش یافته است، گفت: با این وجود امسال هم که در آستانه شروع ۳ ماه پایانی سال قرار داریم هنوز حتی تا ۵۰ درصد از بودجه و اعتبار سال جاری تخصیص نیافته و در مجموع ۳۰ درصد از اعتبارات حوزه جوانان امسال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۹۰ میلیارد تومان بوجه امسال تاکنون حدود ۱۷ میلیارد تومان را دریافت کرده‌ایم، اظهار کرد: درست است که امسال هم اعتباراتمان افزوده شده، اما میزان تخصیص این اعتبارات رقم پایینی بوده است. امسال با تمام برنامه‌هایی که در حوزه جوانان در سراسر کشور برگزار شد، تقریبا به هر استان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده که رقم پایینی در حوزه جوانان است.

معاون امور جوانان در ادامه از اضافه شدن یک ردیف بودجه در حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای فناورانه به بودجه معاونت جوانان خبر داد و گفت: امیدواریم در تخصیص این بخش نیز همکاری خوبی صورت بگیرد. پیش‌بینی ما این است تا پایان سال با وجود تمام پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم حتی تا ۵۰ درصد اعتبار لایحه بودجه سال گذشته را نیز نتوانیم دریافت کنیم.

تندگویان در ادامه به وضعیت پرداخت وام به جوانان کارآفرین نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته با مشارکتی که با دو بانک عامل داشتیم حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در کل کشور وام به جوانان پرداخت کردیم که امسال دریافتی ما در این بخش فقط ۱۱ میلیارد تومان بود. اگر با بانک‌های عامل نیز به توافق برسیم چیزی در حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان بیشتر اعتبار بیشتر نمی‌توانیم پرداخت کنیم که این رقم حتی نسبت به سال گذشته یک سوم هم نیست.

وی با بیان اینکه در این بخش برای سال آینده تنها ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به این ترتیب برنامه ما برای اشتغال جوانان و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی آنها دچار مشکل خواهد شد و بودجه فنی- اعتباری که در این بخش دریافت می‌کردیم برای ادامه برنامه‌ها ناکافی خواهد بود.

معاون امور جوانان افزود: امسال اتفاق خوب دیگری که در بودجه دیده شده در نظر گرفتن ردیف اعتباری برای ساخت «خانه‌های جوانان» است که البته بحث عمرانی است، اما با این حال تا کنون این ردیف بودجه برای معاونت جوانان در نظر گرفته نشده بود. برای سال آینده حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده که امیدواریم تخصیص یابد، چراکه معمولا بودجه‌های عمرانی در اولویت پرداخت نیست.

تندگویان با بیان اینکه سایر عناوین بودجه در سال گذشته هم بوده است، ادامه داد:  البته ممکن است برخی عناوین نسبت به گذشته دقیق تر شده باشد. برای مثال حمایت از شبکه‌های تخصصی سازمانهای مردم نهاد ممکن است سال گذشته تحت عنوان حمایت از سازمانهای مردم نهاد ذکر شده باشد اما امسال به دلیل شکل گرفتن شبکه‌های تخصصی، دقیق‌تر ذکر شده باشد.