آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 49901
شنبه - 8 اردیبهشت 1403 - 12:03

کوتاه و گویا از منطقه ۱۲ تهران / از برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای تا اردوی زیارتی بسیجیان محله هرندی

بسته خبری این هفته «آوای شهر» به چند خبر از منطقه ۱۲ تهران اختصاص دارد.

کوتاه و گویا از منطقه ۱۲ تهران / از برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای تا اردوی زیارتی بسیجیان محله هرندی

بسته خبری این هفته «آوای شهر» به چند خبر از منطقه ۱۲ تهران اختصاص دارد.

همزمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، آیین گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور شهردار منطقه، رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای، تعدادی از پیشکسوتان و جامعه ورزش باستانی و زورخانه ای و جمعی از مسئولان و مدیران در منطقه ۱۲ برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ضمن تبریک ۱۷ شوال ،روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است ، گفت : منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران محسوب می شود که ۷ زورخانه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری آن وجود دارد و می بایست از این ظرفیت بهره برد.

وی افزود : ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای درسطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها ،آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی افزود: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه۱۲عنوان کرد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه ۱۲ رقم بخورد.

*اردوی زیارتی بسیجیان و ساکنان محله هرندی

علاوه بر این، علی مختاری فرمانده پایگاه بسیج محله هرندی در منطقه ۱۲ تهران گفت: بسیجیان و ساکنان محله هرندی تهران، با هماهنگی هایی که انجام شده، تیر ماه به زیارت ثامن الحجج(ع) می روند، به دلیل هزینه های بالای سفر با قطار، از مردم خیر و نیکوکاران گرامی تقاضا داریم برای حمایت از اقشار دهک پایین محله مظلوم و کم برخوردار محله هرندی با کمکهای انساندوستانه تان آنان را دریابید.