آوای شهر » تاپ آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 49369
چهارشنبه - 16 اسفند 1402 - 01:55

مطالبات مردم در برخی محلات شرق تهران/ سخنگوی مجمع نمایندگان تهران : حل مشکلات مردم در اولویت شهرداری منطقه ۱۴ باشد

این روزها شهروندان و به ویژه ساکنان در برخی محلات ناحیه یک منطقه ۱۴ تهران با مشکلات گوناگون در حوزه ترافیک، خدمات شهری و آسیب های اجتماعی مواجه هستند.

مطالبات مردم در برخی محلات شرق تهران/ سخنگوی مجمع نمایندگان تهران : حل مشکلات مردم در اولویت شهرداری منطقه ۱۴ باشد

این روزها شهروندان و به ویژه ساکنان در برخی محلات ناحیه یک منطقه ۱۴ تهران با مشکلات گوناگون در حوزه ترافیک، خدمات شهری و آسیب های اجتماعی مواجه هستند، از ساکنان میدان چهارصد دستگاه گرفته تا خیابان های درودیان، جابری (شهیدین نورصالحی) و نیکنام دغدغه ها و مطالباتی در حوزه موضوعات شهری دارند.

این در حالی است که وعده های گوناگون مدیران شهری مبنی بر رفع مشکلات و اجرای طرح های حوزه شهری همگی باعث ایجاد انتظاراتی از مدیریت شهری منطقه ۱۴ در این محلات شده است.

 تماس ها و پیام های گوناگون به واحد ارتباطات مردمی پایگاه رسانه ای «آوای جامعه» و رسانه های دیگر و همچنین مشاهده های میدانی خبرنگاران «آوای جامعه » از این محلات نشان می دهد دغدغه ها و مطالبات مردم چند وجهی است و نیاز به برنامه ریزی برای پاسخگویی و رفع مشکلات مردمی است.

این در حالی است که در برخی محلات و میادین بخش شرقی منطقه ۱۴ ، مانند میدان چهارصد دستگاه این انتظارات بیشتر است و علیرغم پیگیری های چند باره ساکنان چهارصد دستگاه از راه های گوناگون مبنی بر ناایمن بودن پیاده رو ها برای عبور عابران پیاده و مشکلات ترافیکی این میدان و مطالبه گری رسانه های گوناگون، هیچ یک از وعده های مدیران از سخنگوی شورای شهر گرفته تا مدیران شهرداری منطقه ۱۴ تا به امروز محقق نشده است و این موضوع انتظارات اهالی محل را دو چندان افزایش داده است.

*مراجعه مردم به نمایندگان مجلس ! 

در تازه ترین واکنش ها به مشکلات شهری در این محلات همزمان با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در مسجد جابری در خیابان درودیان، ساکنان محله جابری و محلاتی مانند چهارصد دستگاه این حضور را مغتنم دانستند و برای گلایه از برخی موضوعات شهری به سراغ آنها رفتتند.

جالب اینجاست که براساس گزارش خبرنگاران شهری «آوای جامعه»، این وضعیت باعث شد تا بخش زیادی از زمان جلسه با نمایندگان مجلس به مشکلات شهری و محلی مردم اختصاص پیدا کرد، این در حالی است که این روزها مردم و ساکنان این محلات در انتظار اقدام عملی شهرداری منطقه ۱۴ برای رفع مشکلات هستند.

*انتقاد از برخی مشکلات شهری 

در همین باره سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران نتایج نظارت میدانی درباره منطقه ۱۴ را تشریح کرد. به گفته “علی خضریان”  مشخص شد که درباره فعالیت های حوزه شهری، شهروندان درخواست هایی از مجموعه شهرداری منطقه دارند که خرابی آسفالت خیابان‌ها در کنار نبود روشنایی در این منطقه به ویژه در خیابان هایی مانند جابری از جمله مشکلات مردم است که باید در اولویت کاری شهرداری قرار گیرد.

بنابر اظهارت وی ، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست می توان خرابی‌های آسفالت خیابان‌های محله جابری به ویژه کوچه شهید خضرایی اشاره کرد، همچنین تعیین تکلیف زمین‌های خالی و محصور شدن آن‌ها برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله تجمع معتادان متجاهر یکی دیگر از مطالبات اهالی محله جابری است که برای برقراری و حفظ امنیت منطقه ۱۴ رسیدگی به این موضوع نیز ضروری به نظر می‌رسد.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: کمبود فضای سبز و پارک در محدوده محله نیکنام نیز یکی دیگر از مطالبات اهالی این محل است.

*چرا وعده های مدیران شهری محقق نشده است؟

علاوه بر این یکی از میادین اصلی در بخش شرقی منطقه ۱۴ تهران، میدان چهارصد دستگاه است که این روزها ساکنان این میدان با مشکلاتی در حوزه های ترافیکی، ایمن نبودن پیاده روها، نبود نظارت میدانی در فضای سبز و به ویژه روشنایی میدان مواجه هستند، در یکسال گذشته پیگیری های گوناگون رسانه ای در قالب های خبر، گزارش و گفت و گو با مدیران شهری درباره دغدغه ها و مطالبات شهروندان در این میدان انجام شده ، اما شواهد موجود نشان می دهد وعده های مدیریت شهری درباره این میدان نه تنها محقق نشده است بلکه انباشت وعده ها درباره این میدان باعث ایجاد گلایه هایی در بین شهروندان شده است.

تا به امروز چند شهردار منطقه ۱۴ و معاونان شهرداران و همچنین اعضای شورای شهر به ویژه سخنگوی شورای شهر وعده های گوناگون را برای ساماندهی به وضعیت این میدان اعلام کرده اند اما هیج کدام محقق نشده است! 

« گفتنی است در همین باره گزارش هایی در قالب های گوناگون از نظرات و دغدغه های مردم توسط تیم خبرنگاران حوزه شهری «آوای جامعه» تهیه شده است که در روزهای آینده در راستای پیگیری مشکلات و دغدغه های مردم منتشر می شود.»

*پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی و اجتماعی «آوای جامعه» آماده انعکاس اقدامات حوزه مدیریت شهری در راستای رفع مشکلات مردم و اطلاع رسانی به مخاطبان است.

******************************

در همین باره بخوانید:

*بخش هایی از پیگیری های رسانه ای انجام شده درباره مشکلات ، دغدغه ها و مطالبات مردم در منطقه ۱۴ به ویژه میدان چهارصد دستگاه را در لینک های زیر مطالعه بفرمایید.

*اظهارات سخنگوی شورای شهر درباره میدان چهارصد دستگاه در لینک زیر :

کلیک کنید

*تاکید سخنگوی شورای شهر به مدیریت شهری منطقه ۱۴ درباره میدان چهارصد دستگاه در لینک زیر:

کلیک کنید

*اظهارات فرماندهان پلیس راهور منطقه ۱۴ درباره مشکلات مردم در لینک زیر 

کلیک کنید

*وعده مدیران شهرداری منطقه ۱۴ درباره رسیدگی به وضعیت میدان چهارصد دستگاه در لینک زیر:

کلیک کنید