ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 49325
سه شنبه - 24 بهمن 1402 - 11:01

۶۰۰ نخبه هنرمند در مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با اشاره به سه حوزه مورد نظر جشنواره شهید پیشرفت گفت: حوزه اول، مباحث علمی است، منتخبان استانی با توجه به آثار علمی آنها معرفی شدند تا مقدمه‌ای برای بررسی و داوری آثار فراهم شود.

۶۰۰ نخبه هنرمند در مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر

مدیرکل دفتر دانش‌ پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با اشاره به سه حوزه مورد نظر جشنواره شهید پیشرفت گفت: حوزه اول، مباحث علمی است، منتخبین استانی با توجه به آثار علمی آنها معرفی شدند تا مقدمه‌ای برای بررسی و داوری آثار فراهم شود.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه  عادل مهری با بیان این مطلب افزود: حوزه دوم، موضوعات رویداد استارت‌آپی شاهد و ایثارگر است، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و پارک‌ های علم و فناوری نفرات اول سطوح فناوری (trl) جهت مرحله کشوری معرفی شدند.

وی عنوان کرد: سومین حوزه، هنر است، در مرکز دانش‌ پژوهان بالغ بر ۶۰۰ نخبه هنرمند حضور دارند که تعدادی از هنرمندان با توجه به آثارشان به جشنواره شهید پیشرفت دعوت شدند، در حوزه هنر، گردهمایی و کارگاه آموزشی و هم اندیشی های متنوع طراحی شده که در طول جشنواره برگزار می‌شود.

مهری با اشاره به برخی از فعالیت‌های مرکز دانش‌ پژوهان گفت: موضوع اول، حمایت از دستاوردهای شاهد و ایثارگر است، بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر عضو مرکز دانش‌ پژوهان هستند که در سطوح گوناگون طبقه‌بندی می‌شوند.

موضوع دوم، بازدیدهای علمی – تخصصی است که بر اساس فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت موضوع جهاد تببین، دستاوردهای استراتژیک کشور انجام می شود، موضوع سوم، استفاده از ظرفیت فکری و هم‌اندیشی نخبگان با مدیران بنیاد شهید و امورایثارگران است با هدف اینکه از فضای فکری و تخصصی نخبگان استفاده شود.

مدیرکل دفتر دانش‌ پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با اشاره به حمایت از برگزیدگان این جشنواره گفت: سازمان اقتصادی کوثر و موسسه رویش درباره حمایت و تجاری‌سازی محصولات نخبگان شاهد و ایثارگر با دفتر ما همکاری خوبی دارند، تلاش شده انتخاب نخبگان بر اساس فضای علمی و تخصصی باشد، به گونه‌ای که این عزیزان مورد پذیرش و طرف مشورت در سطح بنیاد شهید و امور ایثارگران و دولت

مهری با بیان اینکه اولین جشنواره ملی شهید پیشرفت به عنوان یادواره شهید محسن فخری‌ زاده نام‌گذاری شد، عنوان‌کرد: امسال با توجه به اقداماتی که توسط رژیم اشغالگر صهیونیست در غزه انجام شد و حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان و پاسخ موشکی که ایران به تروریست‌ها داد، تصمیم گرفتیم دومین جشنواره را به نام شهید حسن طهرانی‌مقدم نام‌گذاری کنیم.

حجت‌الاسلام حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران هم با اشاره به فرمایش امام (ره) در حوزه جوانان، گفت: امام (ره) در مورد جنگ فرمودند که فتح‌الفتوح این انقلاب، تربیت جوان‌ها و رشد دادن این نهال های بالنده است.

کیانی، دبیر علمی جشنواره شهید پیشرفت، با بیان اینکه در این جشنواره دستاوردهای ایثارگران در ۶ محور مورد داوری قرار گرفته‌ است، گفت: محور اول جشنواره مخترعان، مکتشفان و صاحبان طرح‌های تحقیقاتی و دومین محور این جشنواره ارائه دهندگان مقاله‌های علمی در کنفرانس‌های جهانی هستند. سومین محور شامل مؤلفان و مترجمان بوده و این در حالی است که در چهارمین محور به سراغ مدرسان و محققان برجسته حوزه‌های علمیه رفته‌ایم.

پنجمین محور این جشنواره افراد مؤثر و رهبران اجتماعی و در گام ششم کارآفرینان برتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.