آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 48602
دوشنبه - 20 آذر 1402 - 11:37

برگزاری مانور طوفان توسط ستاد مدیریت بحران در شرق تهران

براساس سناریو مانور طوفان و در پی اعلام هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و آسمان نیمه ابری تهران، ۶۰ نفر از اعضای ستاد بحران شهرداری منطقه۱۳ و عوامل اجرایی به همراه ده خودرو عملیاتی به حال آماده باش درآمدند.

برگزاری مانور طوفان توسط ستاد مدیریت بحران در شرق تهران

با همکاری نهاد های تخصصی و اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه۱۳، طوفان و خسارات ناشی از آن با اقدامات لازم و متناسب در قالب مانور با موفقیت مهار و توان عملیاتی مجموعه در مقابله با بحران به منظور آمادگی هر چه بیشتر تخمین زده شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  براساس سناریو مانور طوفان و در پی اعلام هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و آسمان نیمه ابری تهران، ۶۰ نفر از اعضای ستاد بحران شهرداری منطقه۱۳ و عوامل اجرایی به همراه ده خودرو عملیاتی به حال آماده باش درآمدند.

وقوع طوفان فرضی، خساراتی از قبیل ریختن داربست ها ی مقابل ساختمان و شکسته شدن درختان و قطعی برق را در خیابان پر تردد از جمله خیابان های پیروزی ،اسپندی ( افروز) و میدان شهدا را به همراه داشت و پنج نفر از شهروندان و کارگران شهرداری دچار آسیب شدند.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به تمرین مقابله با بحران های طبیعی از طریق طراحی مانور طوفان در منطقه ۱۳ گفت: ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه ۱۳ با استفاده از ظرفیت نیرو های دوام و نهاد های تخصصی نسبت به برگزاری این مانور در خیابان پیروزی ، تقاطع امام علی جنب مترو ابن سینا اقدام کرد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، وضعیت عملیاتی و نحوه حضور اعضای ستاد بحران را بسنجد.

وی افزود : در این مانور، آتشنشانی، اورژانس، پلیس راهور، دوام ، ناحیه یک و اداره برق همکاری داشتند که متناسب با وظایف خود ، اقداماتی از قبیل اعزام نیرو های عملیاتی به محل حادثه، بازگشایی مسیر های پر تردد، انتقال مصدومان به نقطه امن و تریاژ انها ، انتقال مصدوم به نزدیک ترین بیمارستان ، رفع قطعی برق برخی از محلات، جمع آوری درختان شکسته و داربست ها از معابر و رفع سد معبر را انجام دادند.

شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: این مانور در ناحیه یک منطقه۱۳ با شعاع تاثیر ۱۲ کیلومتر مربع برگزار شد که با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران، توان عملیاتی مجموعه ارزیابی و نقاط ضعف برنامه ریزی مشخص شد.