آژیر » خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 48472
دوشنبه - 13 آذر 1402 - 04:36

چگونگی به‌کارگیری داوطلبان تخصصی در هلال‌احمر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، شیوه‌نامه اجرایی به‌کارگیری داوطلبان تخصصی و دارای درجات نجاتگری و بالاتر را به مراکز استانی این جمعیت ابلاغ کرد.

چگونگی به‌کارگیری داوطلبان تخصصی در هلال‌احمر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، شیوه‌نامه اجرایی به‌کارگیری داوطلبان تخصصی و دارای درجات نجاتگری و بالاتر را به مراکز استانی این جمعیت ابلاغ کرد.

به گزارش گروه حوادث آوای جامعه،  دبیرکل جمعیت هلال‌احمر شیوه‌نامه اجرایی به‌کارگیری داوطلبان تخصصی و دارای درجات نجاتگری و بالاتر در عملیات نجات و رهاسازی و پشتیبانی عملیاتی شبکه امدادو نجات کشور را  به هلال‌احمر مراکز استان‌ها ابلاغ کرد که براساس آن، استان‌ها در سه نوبت تا ۳۰ دی‌ماه فرصت دارند تا افراد واجد شرایط را معرفی کنند.

یعقوب سلیمانی، با اشاره به تاکید رئیس جمعیت هلال احمر درباره تشکیل کمیته‌های استانی و ارسال مستندات مربوطه بر اساس شیوه نامه ابلاغی برای بررسی در کمیته کشوری (سازمان امداد و نجات)، گفت: بر اساس سه اولویت زمانی اعلام شده در این شیوه‌نامه، به‌کارگیری داوطلبان تخصصی و دارای درجات نجاتگری و بالاتر انجام می‌شود.

وی افزود: براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده و به منظور تکمیل نیروی عملیاتی مورد نیاز پایگاه‌های امداد و نجات، مراکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC، مراکز آنست و تیم های واکنش سریع، استانها تا روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه فرصت دارند که داوطلبان آقا و دارای درجات ایثار و نجاتگر یک واجد شرایط مندرج در شیوه‌نامه را به کمیته کشوری امدادونجات معرفی کنند.

سلیمانی عنوان کرد: معرفی داوطلبان خانم و دارای درجات ایثار و نجاتگر یکم واجد شرایط برای تکمیل کادر محل فعالیت های عملیاتی امداد و نجات مستقر در شعب و تیم های توانا خواهران و همچنین مراکز پاسخگویی کنترل و هماهنگی عملیات EOC تا روز یکشنبه ۱۷ دی ماه فرصت دارد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: معرفی سایر داوطلبان آقا و خانم و دارای درجات نجاتگر دوم و سوم واجد شرایط مندرج در شیوه نامه ابلاغی به منظور تکمیل نیروی عملیاتی مورد نیاز سایر محل فعالیت های عملیاتی و پشتیبانی شبکه امداد و نجات اشاره شده و در شیوه نامه ابلاغی حداکثر تا ۳۰ دی ماه انجام می‌شود.