ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 48468
دوشنبه - 13 آذر 1402 - 04:02

برنامه ریزی برای توسعه مهارت های مدیریتی کارمندان شاغل ایثارگر

برای توانمندسازی و توسعه مهارتهای مدیریتی کارمندان شاغل شاهد و ایثارگر تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران و ریاست دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.

برنامه ریزی برای توسعه مهارت های مدیریتی کارمندان شاغل ایثارگر

برای توانمندسازی و توسعه مهارت های مدیریتی کارمندان شاغل شاهد و ایثارگر تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران و ریاست دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه،  مجتبی مدرس‌زاده، معاون آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، گفت: براساس فرمایشات امام (ره) و منویات رهبر انقلاب توانمندسازی فرزندان شاهد و ایثارگر محور اصلی فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در طرح تحول آموزشی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم با تفاهم‌نامه امضا شده با دانشگاه شهید بهشتی گامی موثر در جهت رسیدن به این هدف متعالی داشته باشیم.

وی با تاکید بر آموزش‌ مهارت‌های مدیریتی و توسعه توانمندی‌های شخصی و اجتماعی در دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، تصریح‌کرد: حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران همراه با قابلیت و استعداد فردی و ذاتی آنها در زمینه آموزش‌ و رسیدن دانش‌آموزان، دانشجویان و شاغلان شاهد و ایثارگر به جایگاه مدیریتی در آینده ادامه خواهد داشت.

مدرس‌زاده گفت: امروز شاهد اجرای جامع طرح تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه توانمندسازی خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و این موضوع در سطح دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان شاهد و ایثارگر در همکاری با دانشگاه صنعتی شریف همزمان برگزار میشود و ان‌شاالله به زودی شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه از همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استقبال کرد و گفت: به دنبال ارتقای سطح علمی و مرجعیت‌سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر هستیم، دانشگاه شهید بهشتی جایگاه مهمی را برای خانواده شهدا و ایثارگران قائل است و به خواسته آنها توجه ویژه دارد. رساندن خانواده ایثار و شهادت به جایگاه مدیریتی در سطح جامعه بر اساس مبنای علمی و استعدادیابی در حین آموزش از برنامه‌هایی است که ما به همراه بنیاد شهید و امور ایثارگران آن را دنبال می‌کنیم.

محمدتقی طاوسی درارتباط با این تفاهم‌نامه گفت: در راستای فرامین امامین انقلاب و تاکیدات ارزشمند معاون محترم رییس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حمایت ویژه معاون محترم آموزش، پژوهش و نوآوری، تحقیقاتی صورت گرفت که نتیجه این تحقیقات نارضایتی شغلی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، گاهی این نارضایتی از جایگاه یابی نادرست، عدم اشراف و آموزش مهارت‌های توسعه فردی و عدم توجه بنیاد به این قشر از مخاطبان خود بود.

به همین دلیل تدوین مدل شایستگی اختصاصی برای مدیران شاهد و ایثارگر در سراسر سازمان‌ها، دستگاه‌ها انجام و سپس ارزیابی مخاطبان و پس از آن برای آموزش و توسعه افراد با دانشگاه شهید بهشتی وارد مذاکرات عملیاتی شدیم.

سرپرست اداره کل استعدادیابی و تربیت مدیران آینده ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل شروع فعالیت این برنامه برای اولین بار در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در ابتدا تعداد هزار نفر از کارشناسان و مدیران شاهد و ایثارگر را ارزیابی، آموزش و توسعه خواهیم داد و سپس نسبت به تایید صلاحیت فردی که برابر مدرکی که از دانشگاه شهید بهشتی برای مخاطبین صادر می‌شود اقدام خواهیم کرد.

ان‌شاالله در سال آینده نسبت به افزایش تعداد مخاطبان اقدام و در سراسر کشور این طرح را به اجرا درخواهیم آورد که بتوانیم مدیران شایسته، انقلابی و ایثارگر توانمند را شناسایی و البته حمایت مسئولان محترم را نسبت به جایگاه‌یابی صحیح عزیزان، نیاز داریم.

حجت‌الاسلام هاشم صابریان، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثاگران, محمدتقی طاوسی سرپرست اداره کل استعدادیابی و تربیت مدیران آینده ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان دانشگاه شهید بهشتی نیز در امضای این تفاهم‌نامه حضور داشتند.