آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 48052
جمعه - 5 آبان 1402 - 22:31

بررسی شیوه نامه برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی جمعیت هلال‌ احمر

جلسه بررسی شیوه نامه برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

بررسی شیوه نامه برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی جمعیت هلال‌ احمر

جلسه بررسی شیوه نامه برگزاری دوره‌ های آموزش تخصصی جمعیت هلال‌ احمر برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش آوای جامعه،  جلسه بررسی شیوه نامه برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در مرکز ECC با حضور فائق عبدالله زاده، مدیر کل آموزش های تخصصی، توانمند سازی و مهارت افزایی جمعیت هلال احمر، کیانفر رئیس پدافند غیر عامل جمعیت هلال احمر، احد پور مدیر کل خانه‌های هلال و با حضور مدیران آموزش استانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

فائق عبدالله زاده در ابتدای این نشست گفت: شیوه نامه آموزش های تخصصی هفته گذشته ابلاغ و به استان‌ها ارسال شده است. در بحث آموزش های تخصصی مجوز دوره و پایه آموزشی با معاونت آموزشی ساختمان صلح است.

وی افزود: ۲۰ میلیارد بودجه آموزشی تخصیص یافته و این ماه به حساب استان‌ها واریز می‌شود تا با مربیان تسویه شود.

عبدالله زاده خاطرنشان کرد: کارگاه تخصصی در استان‌ها با موضوع پدافند غیر عامل برای اعضا ارسال می‌شود. دوره‌های باز آموزی‌ها هم تنها در یک رشته نیست و دوره تخصصی مربیان سیلاب فقط یک دوره بود.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه مربیان در شهرستان‌ها و استان‌ها زودتر برگزار شود تا مرحله کشوری آن در ستاد جمعیت هلال احمر برگزار شود.

علاوه بر این کیانفر سرپرست ستاد پدافند غیر عامل جمعیت هلال احمر افزود: رکن کلیدی هر سازمان نیروی انسانی است و توجه به حوزه آموزش و کسب دانش و مهارت به این کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است، روزآمد شدن و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت با توجه به بحث آموزش میسر خواهد شد. در هلال احمر یک سبقه قوی و قدرتمند در حوزه آموزش وجود دارد.

سرپرست ستاد پدافند غیر عامل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: فرهنگ یادگیری و آموزش پذیر بودن در هلال احمر موج می زند. احساس به یادگیری و توجه به فراگیری و آموختن آموزه‌های گوناگون یک اصل است.

کیانفر عنوان کرد: حوزه کاری هلال احمر عجین با بحران‌ها و حوادث است و به همین دلیل نیاز به آموزش برای مواجهه و مقابله با این بحران‌ها داریم، متاسفانه آموزش بعد از ورود کارکنان به ادارات متوقف می‌شود ولی این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد و آموزش های تخصصی تداوم داشته باشد.

سرپرست ستاد پدافند غیر عامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: سناریو نویسی در حوزه‌های امداد و نجات و بحران و پدیده‌های انسان ساز باید مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین احدپور سرپرست خانه‌های هلال در ادامه این برنامه اظهار داشت: برای تربیت مربیان آموزشی خانه‌های هلال برنامه ریزی شده و اواسط آبان این آموزش ها انجام خواهد شد.

وی گفت: آموزش تنها راه آگاهی بخشی است و نگرش عمیق و رشد انسان را شامل می‌شود. آموزش باعث پیشگیری و کاهش خسارت هم می‌شود و این امر باعث خشنودی ما می‌شود.