آوای شهر » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 48010
دوشنبه - 1 آبان 1402 - 13:59

غربالگری و معاینه رایگان بانوان در منطقه ۱۳ تهران

شهرداری منطقه ۱۳ تهران میزبان تیم تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد بود و تعدادی از بانوان ساکن محلات این منطقه به صورت رایگان غربالگری و معاینه شدند.

غربالگری و معاینه رایگان بانوان در منطقه ۱۳ تهران

همزمان با پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد و در آخرین روز ماه مهر ، شهرداری منطقه ۱۳ میزبان تیم تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد بود و جمعی از بانوان ساکن محلات این منطقه به صورت رایگان غربالگری و معاینه شدند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه با اشاره به برگزاری پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد همزمان با آغاز ماه اکتبر (ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان ) در قالب برنامه‌های متنوع آموزشی، ترویجی و غربالگری از ۹ مهرماه تا ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ گفت: از مهمترین برنامه‌های این پویش سراسری، غربالگری رایگان شهروندان در زمینه سرطان شایع است که با همکاری شهرداری منطقه ۱۳ توسط تیم تخصصی پژوهشکده در خیابان مسیل منوچهری جنب ایستگاه مترو کلادهدوز انجام می‌شود.

وی با اشاره به استقرار اتوبوس ویژه طرح پویش سراسری سرطان در منطقه ۱۳ افزود: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با حضور پزشک متخصص و کارشناسان مامایی علاوه بر معاینه بیماران و انجام خدمات درمانی ، بانوان منطقه را از نظر سرطان‌های شایع زنان بررسی کردند.

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به استقبال بانوان از این طرح و شرکت بیش از ۱۰۷ شهروند اظهار داشت: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده، بیماران شناسایی‌شده در این طرح که نیاز به عمل‌ جراحی و دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران معرفی می‌شوند.

برای افزایش آگاهی عمومی درباره سرطان پستان و کمک به پیشگیری و تشخیص به موقع این بیماری، هر ساله هم‏زمان با ماه اکتبر – ماه جهانی ارتقای آگاهی بانوان در این زمینه – برنامه‏ های متنوع آموزشی، اجتماعی و فرهنگی با هدف اطلاع رسانی به زنان و خانواده ها درباره این بیماری برگزار ‏شود.