خبر » نبض جامعه
کد خبر : 47829
پنجشنبه - 20 مهر 1402 - 14:48

انعقاد تفاهم نامه سازمان اتکا و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور

تفاهم نامه همکاری سازمان اتکا و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وکارگروه ساماندهی لباس کشور با هدف هم افزایی در حوزه طراحی لباس، تولید و توزیع محصولات فرهنگ بنیان و پوشاک ایرانی اسلامی به امضا رسید.

انعقاد تفاهم نامه سازمان اتکا و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور

تفاهم نامه همکاری سازمان اتکا و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وکارگروه ساماندهی لباس کشور با هدف هم افزایی در حوزه طراحی لباس، تولید و توزیع محصولات فرهنگ بنیان و پوشاک ایرانی اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های شورا و اتکا اعم از ارتباط با طراحان و تولید کنندگان پوشاک و داشتن سکوی توزیع در مقیاس کشور به امضا رسید.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه،  در این مراسم مرتضی اعلمی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اتکا ضمن عرض تبریک پیروزی موفقیت آمیز رزمندگان فلسطین وجبهه حماس ، با بیان اینکه در سازمان اتکا در حوزه حجاب و عفاف اقدامات خوبی انجام شده، اظهار داشت: محصولات تولید شده در این حوزه در غرفه های حجاب و عفاف فروشگاه های اتکا توزیع می شود.

مدیرعامل سازمان اتکا افزود: شرکت فخر ایران متعلق به سازمان اتکا با بیش از ۶۰ تولیدکننده معتبر ایرانی قرارداد مشارکت دارند و به این وسیله محصولات با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می دهیم.

اعلمی عنوان کرد: سازمان اتکا درباره فضا و ایجاد سکوهای دائمی و موقت درخصوص عرضه پوشاک ایرانی اسلامی آمادگی دارد و می توانیم نمایشگاه های فصلی را در اختیار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وکارگروه ساماندهی لباس کشور قراردهیم و متقابلا از ظرفت های نمایشگاه های داخلی خارجی کارگروه بهره برداری کنیم.

رییس هیات مدیره سازمان اتکا گفت: امیدوارم بتوانیم بهمن ماه امسال نمایشگاهی از پوشاک حجاب و عفاف در شهرک های نظامی برپا کنیم و بستر فروش مناسبی را دراختیار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وکارگروه ساماندهی لباس کشور قراردهیم.

همچنین سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسوول کارگروه ساماندهی لباس کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در حوزه حمایت از پوشاک بانوان فعالیت خوبی دارد، گفت: دسترسی بانوان به پوشاک زیبا، سالم و عفیفانه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان آذرماه سه سکوی فروش پوشاک حجاب و عفاف در اتکا راه اندازی کنیم،  تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان دربخش های خصوصی و دولتی را شناسایی کرده ایم که می توانیم به سازمان اتکا معرفی کنیم.

امامی گفت: امیدواریم با ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی علاقه فرزندان ما به شخصیتهای خارجی کاهش یابد و  انتظار می رود همانطور که سازمان اتکا در حوزه امنیت غذایی فعالیت دارد، حامی امنیت فرهنگی نیز باشد.