خبر » نبض جامعه
کد خبر : 47763
سه شنبه - 18 مهر 1402 - 02:46

همایش یاوران وقف برگزار شد / ۲۱۵ هزار موقوفه در کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از ۲۱۵ هزار موقوفه داریم که ۳۰ درصد آنها غیر متصرفی است، گفت: در زمینه ساخت مسکن، انرژی پاک و  اقتصاد دریاپایه اقدامات خوبی انجام شده است.

همایش یاوران وقف برگزار شد / ۲۱۵ هزار موقوفه در کشور

همایش یاوران وقف، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌ الاسلام  سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مرکز همایش‌های بین المللی هتل بزرگ ارم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی آوای جامعه،  حجت الاسلام  خاموشی گفت: دینی که مطابقت با واقع ندارد باطل است، برای مثال امروز وقتی خیابانی را تعمیر می کنند می گویند ورود ممنوع است و خیابان فرعی درست می کنندف زمانی که خیابان اصلی درست می شود خیابان فرعی را می بندند، بنابراین زمان برای ابلاغ قوانین مهم است. زمانی که جنگ و جهاد است قوانین جهاد وضع می شود در نظام اسلامی نیز همین گونه است، افراد نمی توانند با قوانین تکوین مقابله کنند.

وی عنوان کرد: وجود مقدس امام حسین(ع) در راه کربلا زمان اندکی به خواب رفته و بیدار شدند و بعد فرمودند «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجعُونَ» حضرت علی اکبر(ع) به ایشان عرض کردند که پدر چه شد که این جمله را فرمودید؟‌ امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند که در خواب دیدم که به سمت مرگ می‌رویم. علی اکبر(ع) از ایشان پرسیدند که آیا در راه حق به شهادت می‌رسیم که امام (ع) در پاسخ فرمودند بله! در آن هنگام برای خدا به شهادت خواهیم رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه  وقف تعریف روشن دارد افراد رابطه مالکانه خود را قطع می کنند و یا متولی انتخاب می کنند، سازمان اوقاف نیز حفظ، افزایش منافع و اجرای نیات واقفان را در دستور کار خود دارد، ما حق نداریم راضی به کار عادی شویم باید علمی عمل کنیم امروز اقتصاد و معمار و آبادانی علمی است برای بهینه سازی و بهره وری بیشتر باید تلاش کنیم.

عده ای هستند در درمان به صورت ویژه کار می کنند و می توانیم حتی در تولید نرم افزارهای علمی از آنها حمایت کنیم اگر وقف در این وادی فعال شود پیشرفت های خوبی حاصل می شود.

حجت الاسلام  خاموشی خاطرنشان کرد: در زمینه حفظ موقوفات با همکاری سازمان ثبت اسناد، سندهای بسیاری را به ثبت رساندیم و حدنگار انجام شده در چنین شرایطی، تعدی و تجاوز کمتر می شود، بهینه سازی در حال تحقق است. علم را هیچ کجا به شما نمی دهند و آن را تخصصی می کنند و با قیمت کذایی در اختیار کشورهای دیگر قرار می دهند.

یکی از گنج ها نسل دانش بنیان هستند که باید به آنها توجه کنیم در ساحت‌های مختلف اقدامات صورت گرفته انشالله نمایشگاهی از دستاوردها به مناسبت دهه فجر برپا می کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از ۲۱۵ هزار موقوفه داریم که ۳۰ درصد آنها غیر متصرفی است، گفت: در زمینه ساخت مسکن، انرژی پاک و  اقتصاد دریاپایه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ساخت مسکن نخبگان باید فکر شود. سال گذشته دو هزار میلیارد تومان اجرای نیت صورت گرفته با بهینه سازی درآمدهای وقف، اجرای نیت افزایش می یابد اگر در این سه گزاره خوب عمل کنیم سازمان اوقاف به سامان خوبی می رسد.