خبر » زنان و جوانان » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 47691
سه شنبه - 11 مهر 1402 - 22:43

برگزیدگان جشنواره «ایران سالم و جوان» معرفی شدند

اختتامیه جشنواره « ایران سالم و جوان» معاونت بهداشت برگزار و از نفرات برتر قدردانی شد.

برگزیدگان جشنواره «ایران سالم و جوان» معرفی شدند

اختتامیه جشنواره « ایران سالم و جوان» معاونت بهداشت برگزار و از نفرات برتر قدردانی شد.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه ، مراسم اختتامیه جشنواره ایران سالم و جوان، با حضور معاون بهداشت، معاون فنی و اجرایی، جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت بهداشت، مرکز بهداشت جنوب تهران، شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ری و اسلامشهر و افراد برگزیده برگزار شد.

در این مراسم که در محل معاونت بهداشت برگزار شد، ابتدا  سعید تاملی معاون فنی معاونت بهداشت، درباره مشکلات سالمندی جامعه و نقش هنر در ترویج جوانی جمعیت توضیحاتی ارانه کرد.

علاوه بر این نرجس توکلی کیا مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت به تشریح برنامه‌های جوانی جمعیت در خدمات سطح اول اشاره کرد و پس از آن دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت، ضمن قدردانی از همکاری گروه سلامت خانواده و جمعیت و گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در برگزاری جشنواره و داوری آثار، به ارائه گزارش مختصری از تعداد آثار رسیده و روند داوری و نیز به معرفی سامانه هوشمند آموزش بهداشت «شهاب» پرداخت.

برپایه این گزارش، در بخشی از این مراسم، علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در مورد اهمیت جوانی جمعیت و فرزندآوری مطالبی را بیان کرد و کلیپ‌های تهیه شده از آثار رسیده به دبیرخانه پخش شد.

جشنواره ایران سالم و جوان در اردیبهشت ماه به مناسبت هفته جوانی جمعیت، به همت گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و پذیرای بیش از ۱۷۰ اثر در زمینه نمایشنامه، فیلمنامه، وبلاگ نویسی، پوستر، عکس، کلیپ، نقاشی، انشا و خاطره، ایده‌های کاربردی و شعر بود که در نهایت ۱۷ اثر به شرح زیر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و در پایان مراسم، با اهدای جوایز و لوح تقدیر از صاحبان آنها قدردانی بعمل آمد.

************

*گفتنی است اسامی نفرات برتر این جشنواره به شرح زیر است:

علی البرزی (ایده های کاربردی)

طیبه فدایی ( شعر)

وحید بداغی (پوستر)

محمد جواد پردخته (پوستر)

فاطمه شیرخانلو (وبلاگ)

شهرام خرازیها (فیلمنامه)

نیما و هلما نیکبخت (عکس)

دانیال ملک نژاد (عکس)

حنانه نامدار (انشا و خاطره)

معصومه و مهنا هنرمندپور (کلیپ)

دانش آموزان منتخب در بخش نقاشی:

نازنین رجبی، فاطمه کاشی، تینا محمدنیاکان، تارا محمدنیاکان، تبسم غلامزاده، امیرعلی احسانی