خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 47394
دوشنبه - 20 شهریور 1402 - 18:48

۱۰۵ موکب اوقاف میزبان زائران پیاده امام رضا(ع)/ ۴۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در قالب طرح «مهر تحصیلی» توزیع می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع ۴۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در قالب طرح «مهر تحصیلی» بین دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت خبر داد.

۱۰۵ موکب اوقاف میزبان زائران پیاده امام رضا(ع)/ ۴۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در قالب طرح «مهر تحصیلی» توزیع می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی ۱۰۵ موکب به مناسب سالروز شهادت امام رضا(ع) در مسیر پیاده روی زائران خبر داد و گفت: اطعام ۱۸۵ هزار زائر در این ایام پیش بینی شده و شرایط اسکان برای ۶۰ هزار زائر در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه،  حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری جمع بندی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ به کارویژه این سازمان در دهه پایانی صفر اشاره کرد و گفت: این ایام که رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در آن واقع شده از دیرباز به عنوان فرصت تبلیغی و ترویجی مورد توجه علمای اسلام بوده است و به این مناسبت، برنامه های مختلف در بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی اظهار داشت: کار ویژه در ایام شهادت امام رضا(ع) برگزاری مراسم پیاده روی است و به این مناسبت در استان‌های هم جوار استان خراسان رضوی مانند خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و خراسان شمالی، طرح «میقات الرضا(ع)» را اجرا می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی ۱۰۵ موکب به مناسب سالروز شهادت امام رضا(ع) در مسیر پیاده روی زائران خبر داد و تصریح کرد: اطعام ۱۸۵ هزار زائر پیش بینی شده، شرایط اسکان برای ۶۰ هزار زائر در نظر گرفته شده، ۱۱۹ مبلغ در مواکب حضور دارند و با توجه به حلاوت حضور قاریان در اربعین، در این مراسم نیز از حضور ۲۴ قاری بهره مند خواهیم شد. ۵۴۰ مراسم سخنرانی و روضه خوانی و ۱۶ محفل قرآنی برگزار می شود. ۳۵۰ خادم مسئولیت خدمات دهی به زائران را بر عهده دارند. همچنین ۱۶ خبرنگار و ۸ مستندساز پوشش خبری مراسم را انجام می دهند.

*توزیع ۴۰ هزار بسته لوازم‌التحریر

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع ۴۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در قالب طرح «مهر تحصیلی» بین دانش‌آموزان نیازمند و بی‌ بضاعت خبر داد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل با اشاره به طرح مهر تحصیلی سازمان اوقاف در ایام بازگشایی مدارس گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در چند سال گذشته به‌عنوان یک کار ویژه در سازمان اوقاف و امور خیریه شروع کردیم، اجرای طرح مهر تحصیلی به منظور حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت بوده است.

وی اظهار داشت:  امسال نیز در قالب این طرح، تعداد ۴۰ هزار بسته لوازم‌التحریر و کیف با همکاری سازمان چاپ و انتشارات و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه و در میان دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این کار برای حمایت از جریان علمی کشور است، گفت: کار ارسال لوازم التحریرها به استان‌ها تمام شده است و برای تکریم دانش‌آموزان عزیز، آرم و نشانی از اوقاف در این اقلام وجود ندارد.