آژیر » آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 47378
یکشنبه - 19 شهریور 1402 - 14:41

ایجاد نخستین مسیر امداد رسانی به شهروندان در شرق تهران

شهردار منطقه ۱۴ تهران از تعیین و ایجاد مسیر لازم جهت امدادرسانی فوری و بدون وقفه به شهروندان دارالمومنین تهران در مواقع بروز بحران احتمالی خبر داد.

ایجاد نخستین مسیر امداد رسانی به شهروندان در شرق تهران

شهردار منطقه ۱۴ تهران از تعیین و ایجاد مسیر لازم جهت امدادرسانی فوری و بدون وقفه به شهروندان دارالمومنین تهران در مواقع بروز بحران احتمالی خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، امیر یزدی در این باره به اجرای طرح اتصال بیمارستان بعثت به پایانه مترو شهید کلاهدوز در بخش شرقی منطقه اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی که از فاکتورهای مهم و حیاتی در روند مدیریت بحران است، مسیر ویژه امداد رسانی برای ارائه خدمات سلامت محور شهروندان در این محدوده ایجاد می شود .

وی ضمن بررسی تمهیدات و پیش بینی های لازم در این باره که با حضور معاون پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران ،متولیان بیمارستان بعثت، مترو و مدیران شهری صورت گرفت، مسیر اتصال بیمارستان بعثت تا پایانه مترو را بهترین شرایط و گزینه برای اجرای این طرح مدیریت بحرانی و انتقال مجروحان احتمالی در کوتاهترین زمان و فاصله به مرکز درمانی دانست.

یزدی با بیان اینکه مترو فضای امن و مناسب است، گفت: با بهره مندی از حمل و نقل عمومی و دسترسی های لازم از این طریق به بیمارستان ها می توان پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای خدمت رسانی کیفی و سریع را برای شرایط بحرانی را فراهم و کنترل کنیم.

محمد حسن فصیح معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران نیز با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در مواقع بروز بلایای طبیعی یا حوادث غیر منتظره همچنین اولویت دستور کار این طرح عنوان کرد: این مسیر اتصالی بدون تردید در انتقال امن و ایمن مجروحان و تجهیزات درمانی، کاهش میزان خسارات و آسیب و کنترل روند بحران تاثیر گذار و کارساز است.

وی ضمن تاکید بر برنامه ریزی، بررسی دقیق و کارشناسی برای تعیین بهترین مسیر پیشنهادی همچنین ضرورت هماهنگی میان گروه های گوناگون برای تسریع در دستیابی به نتایج و بهره گیری از پتانسیل های علمی و اجرایی برای اجرای این طرح، گفت: به عنوان نهاد خدمت رسان به مردم، در کنار شهرداری منطقه هستیم و برای اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای این طرح و کمک رسانی به شهروندان در مواقع بحران احتمالی اهتمام ویژه داریم.