ایثار اجتماعی » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 47238
یکشنبه - 12 شهریور 1402 - 15:31

حضور پزشکان بین‌المللی برای درمان ایثارگران در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)

تیم پزشکان بین‌المللی برای درمان ایثارگران به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) حضور پیدا کردند و به بیماران مشاوره دادند.

حضور پزشکان بین‌المللی برای درمان ایثارگران در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)

تیم پزشکان بین‌المللی برای درمان ایثارگران به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) حضور پیدا کردند و به بیماران مشاوره دادند.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه ، پروفسور علی گرجی، رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم (ص) با اشاره به حضور تیم پزشکان بین‌المللی برای درمان ایثارگران به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این متخصصان پس از ویزیت بیماران و بررسی پرونده پزشکی به آنها مشاوره می‌دهند و چندین سال است که این اعزام‌ها انجام می‌شود.

وی درباره آخرین دستاوردها و برنامه‌های این مرکز برای درمان ایثارگران خاطرنشان کرد: بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این توانایی را دارد که ۱۰۰ درصد عمل‌های مربوط به ایثارگران را انجام دهد و دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

پرفسور گرجی عنوان کرد: این پزشکان به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ویزیت سالانه و درمان جانبازان شیمیایی در کشورمان و در بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) حضور یافتند و برنامه‌های درمانی و مشاوره جانبازان شیمیایی را پیگیری می‌کنند.

گفتنی است در این برنامه،  پروفسور «والتر اشتوما»، فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب از کشور آلمان و دکتر «مریم خالقی» از دانشگاه مونستر آلمان، پزشکانی هستند که با دعوت بنیاد به ایران آمده اند و در مشاوره و پیگیری روند درمانی جانبازان در بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) حضور دارند.

این پزشکان علاوه بر مشاوره، چند عمل جراحی مغز و اعصاب را به عهده دارند.