رونمایی از «سامانه رسیدگی فنّی به صورت وضعیت پیمانکاران شهرداری تهران»
همزمان با استمرار چهارشنبه های اتّحاد و همدلی «سامانه رسیدگی فنّی به صورت وضعیت پیمانکاران شهرداری تهران» رونمایی شد.
همزمان با استمرار چهارشنبه های اتّحاد و همدلی «سامانه رسیدگی فنّی به صورت وضعیت پیمانکاران شهرداری تهران» رونمایی شد.
به گزارش گروه شهری آوای جامعه، آئین رونمایی از «سامانه رسیدگی فنّی به صورت وضعیّت پیمانکاران شهرداری تهران» با حضور احمد صادقی عضو شورای شهر تهران، مجید باقری معاون برنامهریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران، محمدعلی الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحوّل اداری شهرداری تهران و حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در استمرار «چهارشنبههای همدلی و اتّحاد» برگزار شد.
*حرکت در مسیر تحقق «شهر و شهرداری هوشمند»
احمد صادقی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات انجام شده برای بهرهبرداری از «سامانه رسیدگی فنی به صورت وضعیت پیمانکاران شهرداری تهران» گفت: این سامانه به مثابه یک اقدام بزرگ و ارزشمند نقش مؤثری در شفافیت کاری پیمانکاران شهرداری دارد و انجام چنین اقداماتی شهر هوشمند و شهرداری هوشمند را محقق خواهد ساخت.
وی افزود: انجام اقدامات تحولی در ابتدا با مقاومت برخی از افرادی که تعارض منافع دارند، روبهروست. بههمین دلیل باید برای چنین سامانههایی پس از رونمایی تبلیغات مؤثری انجام شود تا با مورد استفاده قرار گرفتن توسط مردم، مقبول واقع شوند.
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: بیشتر موارد مطرح شده در کمیسیون ماده ۳۸ مربوط به اختلافات پیمانکاران و شهرداری از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۳ است که امیدوارم اطلاعات سالهای گذشته هم در سامانه بارگذاری شده و تعیین تکلیف شوند.
*4 نتیجه راه اندازی سامانه فنی
مجید باقری معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز با تأکید براینکه قدرشناس زحمات همکاران در بهرهبرداری از «سامانه رسیدگی فنی به صورت وضعیت پیمانکاران شهرداری تهران» هستیم، افزود: بهترین دستاورد آغاز به کار سامانه این است که با اتکاء به توانمندی کارکنان شهرداری تهران میتوانیم موارد دیگر را هم دنبال کنیم.
وی با اشاره به اینکه «سامانه رسیدگی فنی به صورت وضعیت پیمانکاران شهرداری تهران» با چنین امکاناتی برای اولین بار در کلانشهرهای ایران به بهرهبرداری رسیده است، افزود: پیش از این نیز سامانههای «کفایت اسناد و صدور گواهینامه» و «تعیین توان فنی پیمانکاران» به بهرهبرداری رسیدهاند و باید به سمت کیفیسازی اطلاعات برویم.
معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از تشکیل «کمیته تغییرات سیستم» در آیندهای نزدیک خبر داد و گفت: تشکیل چنین کمیتههایی با حضور صاحبنظران حوزههای تخصصی میتواند در پیشبرد اهداف شهرداری تهران مفید باشد.
باقری خاطرنشان کرد: تولید رضایت در شهر، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات، کاهش اطاله اداری و شفافیت از جمله نتایج راه انداز یاین سامانه خواهد بود.
*اتصال به سامانه ملی فرایند
محمد علی الفت پور با اشاره به اینکه «سامانه رسیدگی فنی به صورت وضعیت پیمانکاران شهرداری تهران» به سامانه ملی فرایند وصل شده است، گفت: این سامانه بخشی از پازل بزرگ حوزههای برنامه و مالی است که شهرداری تهران حدود ۱۰ سال دغدغه برقراری آن را دارد.
وی با بیان اینکه با بهرهبرداری از این سامانه مثلثی شکل گرفته که در گذشته مغفول بوده است، گفت: مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیمانکاران فنی و عمرانی شهرداری تهران در شکل گیری این سامانه همدلی و همکاری فعال با همدیگر داشته¬اند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از با تأکید بر اینکه داشبورد اطلاعاتی تمام پیمانکاران تا سال آینده نهایی میشود، عنوان کرد: تا پایان امسال سامانههای املاک، عمران و مجامع نیز به بهرهبرداری میرسند و این اتفاق گام بزرگی در راستای تحقق سیاست شهردار محترم تهران درباره هوشمندسازی شهر است.
* ضرورت هوشمندسازی کار گروهی است
سعید جهانی مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هم با اشاره به اینکه هم اکنون همکاری بسیار خوبی بین سازمان فاوا و مجموعه شهرداری تهران شکل گرفته است، گفت: تا پایان امسال اتفاقات خوبی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران رخ میدهد.
وی با اشاره به اینکه در قسمتهایی از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران که تعداد نیروهای با حجم کار تناسب دارد، شاهد اقدامات اثربخشتری هستیم، گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب در هوشمندسازی شهر تهران باید کارها بهصورت گروهی انجام شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم از متخصصین و دستاندرکاران طرحی این سامانه تقدیر و تشکر بهعمل آمد.