برای عدالت آموزشی هنوز به جایگاه واقعی نرسیده ایم
«زمانی که صحبت از عدالت آموزشی می شود بیشتر ذهن ها به سمت از بین بردن مدارس کپری در برخی از استان ها و رسیدگی به وضعیت مدارس عشایری می شود»
مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث کیفی عدالت آموزشی نیز با اجرای طرح شهید همت، ۱۲۰ هزار معلم توانمند و مسلط به آخرین روش های تدریس در کشور خواهیم داشت.
به گزارش گروه رسانه آوای جامعه، علی البرزی فعال رسانه در برنامه «ایران امروز» رادیو ایران به وضعیت عدالت آموزشی در کشور پرداخت و با بیان اینکه با گذشت این همه سال هنوز تعریف جامعی را از عدالت آموزشی ندارد، گفت: زمانی که صحبت از عدالت آموزشی می شود بیشتر ذهن ها به سمت از بین بردن مدارس کپری در برخی از استان ها و رسیدگی به وضعیت مدارس عشایری می شود این در حالی است که موارد یاد شده تنها بخشی از ماجراست.
وی کیفیت معلم، نوع تدریس، سطح کیفی و نوع مدارس و ساختمان مراکز آموزشی را جزو تعریف عدالت آموزشی دانست و گفت: در سال های گذشته علی رغم تغییرات مدیریتی، در بحث عدالت آموزشی هنوز به جایگاه واقعی نرسیده ایم این در حالی است که در قوانین بالادستی به این مقوله تاکید و توجه زیادی شده است.
*مطالبات اصحاب رسانه ثروت به حساب می آید
در بخشی دیگر این گفت و گوی رادیویی، محمد محمدی مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش به روی خط آمد و به بحث درباره این موضوع پرداخت و گفت: مطالبات اصحاب رسانه از آموزش و پرورش برای ما ثروت به حساب می آید.
وی با بیان اینکه در بخش کمی عدالت آموزشی با اجرای طرح شهید محمود وند به دنبال رصد تمام کودکان بازمانده از تحصیل است گفت: در بحث کیفی عدالت آموزشی نیز دولت طرح شهید همت را در دستور کار خود قرار داده است با اجرای این طرح، ۱۲۰ هزار معلم توانمند و مسلط به آخرین روشهای تدریس در کشور خواهیم داشت.
محمد محمدی خاطر بخش دیگر صحبت هایش را به معلمان شاغل در مناطق محروم اختصاص داد و گفت: دولت با همکاری سازمان استخدامی کشور برای معلمان شاغل در مناطق محروم پست ویژه و امتیازات خاص تدارک دیده است.
* قانون وجود دارد اما اجرا نمی شود
در ادامه این گفت و گوی رادیویی، احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به روی خط آمد و درباره مدارس غیر دولتی گفت: به بحث مدارس غیر دولتی تاکنون ورود نکرده ایم، هر چند در این زمینه قانون وجود دارد اما اجرا نمی شود.
فلاحی با تاکید بر اینکه سه تا چهار میلیون کودک بازمانده از تحصیل داریم، گفت: این اتفاق در حالی رخ میدهد که رهبر انقلاب در بحث عدالت آموزشی و وجود انواع مدارس در کشور برای چندمین بار گله کرده اند./ انتهای مطلب