آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 46474
چهارشنبه - 31 خرداد 1402 - 14:10

نمایش مهارت و توانمندی های هنری سالمندان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران گفت: جشنواره گنجینه های شهر با هدف ایجاد رقابت سالمندان در رشته های هنری گوناگون در محلات منطقه ۲  آغاز شد.

نمایش مهارت و توانمندی های هنری سالمندان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران گفت: جشنواره گنجینه های شهر با هدف ایجاد رقابت سالمندان در رشته های هنری گوناگون در محلات منطقه ۲  آغاز شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  اکرم رجای معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه جشنواره های شهر به عنوان «عصرجدید» سالمندی با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی سالمندان اجرا می شود، گفت: با توجه به حرکت هرم سنی جمعیت در جامعه ما به سمت سالمندی است لذا مدیریت شهری تلاش دارد تا بستر مشارکت و حضور اجتماعی آنها را در جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به آغاز اجرای رویداد رقابتی گنجینه های شهر در محلات منطقه گفت: رویداد رقابتی گنجینه های شهر تهران باشعار با شما زندگی زیباست با اعلام فراخوانی در محلات آغاز شده است.

رجای با اشاره به استقبال سالمندان منطقه از گنجینه های شهر’گفت: با اطلاع رسانی صورت گرفته درسطح مساجد و مراکز عمومی بیش از یکصد اثر توسط شهروندان در محورهای مختلف هنری ارائه شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه افزود: آثار ارسالی در این جشنواره در۷محور: حفظ و قرائت قرآن، نقاشی و کاریکاتور، صنایع دستی(معرق، منبت و سفال )، موسیقی، ادبی (شعر، خاطره گویی، داستان)، طنز (استندآپ، تئاتر تک نفره وگروهی)، اجرای حرکات ورزشی (رزمی، نمایشی و آکروباتیک) ویژه سالمندان بالای ۶۰سال است که شهروندان بالای ۶۰سال می توانند آثار خود را به صورت فیزیکی و سی دی به سرای محلات یا به خانه های سلامت محلات ارسال کنند.

وی با تاکید به اینکه، نخستین رویداد گنجینه های شهر باهدف تکریم و حفظ منزلت سالمندان، تغییر دیدگاه نسبت به فرآیند سالمندی، افزایش نشاط و حضور حداکثری سالمندان است، تصریح کرد: داوری تخصصی آثار، توسط گروه تعیین شده اداره کل سلامت صورت می گیرد و برگزیدگان در هر رشته به صورت منطقه ای و فرا منطقه ای مورد ارزیابی قرار گرفته وطی مراسمی از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.