خبر » نبض جامعه
کد خبر : 46380
دوشنبه - 22 خرداد 1402 - 12:55

۲۲ هزار فقره تسهیلات برای افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به تشریح «اولین ها در صندوق» پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم پرداخت.

۲۲ هزار فقره تسهیلات برای افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به تشریح «اولین ها در صندوق» پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم پرداخت.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه،  نشست سراسری مدیرعامل صندوق با معاونان، مدیران ستادی و استانی و با حضور کارشناسان برگزار شد.

بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در این نشست با تشریح برخی برنامه ها و فعالیت های این صندوق گفت: اقدامات شاخص متعددی پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم در مجموعه صندوق آغاز شده و یا در حال انجام است که با توجه به دستور رهبر انقلاب در راستای جهاد تبیین مکلف هستیم اقدامات شاخص را محضر مردم شریف ایران اعلام کنیم.

بنابر اظهارات وی ، با بیش از ۳ هزار نفر ساعت مشورت و کار تخصصی برای اولین بار در مدت ۱۷ سال فعالیت صندوق، برنامه راهبردی با مشارکت همه صاحبان فرآیند، مدیران و کارگزاران برتر در مجموعه صندوق از سراسر کشور تدوین شد و به صورت رسمی از ابتدای سال گذشته وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خاطرنشان کرد: برای اولین بار «قرارگاه کرامت» در دهه کرامت با رمز « یا علی بن‌ موسی الرضا» با هدف جذب حداکثری پوشش بیمه اجتماعی افراد فاقد بیمه تشکیل شد که به صورت هفتگی و به پشتوانه ساعت ها مطالعه کارشناسی همکاران با حضور مدیران ذیربط و با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و نهادها در حال فعالیت است.

ضرورت تشکیل قرارگاه کرامت ناظر بر اسناد بالا دستی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر برخورداری یکایک افراد جامعه از تأمین اجتماعی است.

*رشد بودجه صندوق

با پیگیری های متعدد در سطوح مختلف اجرایی از مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد تصمیم گیر در دولت و وزارت متبوع، بودجه صندوق با رشد ۱۶۷درصدی از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۰۰ میلیارد تومان، نشان از توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارد.

*افزایش ۴۳ درصدی مستمری در سال ۱۴۰۱

در راستای حمایت از مستمری بگیران صندوق و با هدف ایجاد کفایت مستمری برای اولین بار میزان ۴۳ درصد حقوق مستمری بگیران صندوق افزایش پیدا کرد.

*اعطای ۲۲ هزار فقره تسهیلات

در راستای اهداف، سیاست ها و برنامه های تحولی دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر توجه ویژه به معیشت روستائیان و عشایر، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به بیمه شدگان تحت پوشش و جلب رضایتمندی ایشان، ۲۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال بدون ضامن و بدون مراجعه به بانک توسط صندوق برای اولین بار به مستمری بگیران صندوق پرداخت شد.

*اجرای بیمه تکمیلی درمان

اجرای بیمه تکمیلی درمان برای اولین بار یکی از خدمات بی نظیر صندوق در طول مدت فعالیت خود برای مستمری بگیران صندوق بوده است که در سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان اجرا شد. در حال حاضر ۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان هستند و از تعهدات بیمه تکمیلی درمان از قبیل پرداخت هزینه‌های بستری، عینک، ویزیت و پاراکلینیک استفاده می کنند.

ارائه خدمات و سطح پوشش مناسب با پایین ترین هزینه پرداختی توسط مستمری بگیران صندوق از ویژگی های بیمه تکمیلی درمان است.

از طریق سامانه « سبا»  نظارت مستقیم، دقیق و برخط از عملکرد کارگزاران صورت می پذیرد که می توان یکی از نتایج این نظارت را ابطال بیش از ۲۰۰ کارگزاری به علت اهمال و کم کاری در این مدت اشاره کرد.