آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 4637
چهارشنبه - 13 آذر 1398 - 00:37

اُپتیما در ناوگان تاکسیرانی

۳۷۰ دستگاه اپتیما، ۶۰ دستگاه سمند پایه گازسوز و همچنین ۷۰ دستگاه پژو دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی افزوده شد.

اُپتیما در ناوگان تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: نوسازی تاکسی های فرسوده از بن بست خارج شده که ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی و نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با سرمایه گذاری بخش خصوصی از مصادیق آن هستند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ،  علیرضا قنادان در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در تهران ۲۷ هزار تاکسی فرسوده با سن بالای ۱۰ سال داریم که این مسئله علاوه بر اثرگذاری در بحث آلودگی هوا، در شان مردم و همچنین تاکسیرانان زحمتکش نیست.

قنادان به جنبه دیگر اهمیت نوسازی تاکسی های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: تاکسی‌ها به عنوان جزئی از مبلمان شهری و نمادی از کلاس اجتماعی شهرها هستند به همین علت نوسازی ناوگان تاکسیرانی همواره از دغدغه های سازمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت نوسازی آغاز شده است و از بن بست نوسازی خارج شده ایم، افزود: اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی است که از صندوق کارآفرینی امید به مالکان تاکسی های فرسوده تعلق می گیرد.

قنادان ورود تاکسی های نوسازی شده با همکاری شرکت های خصوصی را بخش دیگر حرکت به سمت نوسازی برشمرد و گفت: جنبه متفاوت این مراسم در این است که شرکت های سرمایه گذار به شکل خودرو مالک هستند و امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش دو ساله هستیم.

وی افزود: امروز با افتخار می توانیم بگوییم این اتفاق مثبت افتاد و ۳۷۰ دستگاه اپتیما، ۶۰ دستگاه سمند پایه گازسوز و ۷۰ دستگاه پژو۴۰۵ دوگانه سوز با شرایط شرکت مالکی به ناوگان تاکسیرانی اضافه و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده از شهر تهران خارج شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: اغلب طرح های سازمان با محوریت نوسازی تاکسی های فرسوده طراحی می شود و روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با طرق مختلف در تداوم است.

ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید
قنادان با اشاره به اینکه با این اتفاق ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است و امکان افزایش آن به ۳ هزار مورد نیز وجود دارد، گفت: ظرفیت های حمایتی دولت از سرمایه گذاری در بخش تاکسیرانی نیازمند هویت حقوقی است و در این صورت است که بستر استفاده ازظرفیت های دولتی فراهم می شود.

وی به ظرفیت ۳ تا ۵ درصدی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران برای خودروهای با کلاس مدرن اشاره کرد و افزود: در تهران سه کلاس خودرویی A ، B و C وجود دارد که در کلاس A از قبل ۸۰۰ دستگاه داشتیم که در فرودگاه ها و مراکز خاص فعال هستند و امروز با ورود تاکسی های اپتیما، ظرفیت خودروهای به روز، ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد اما همچنان ظرفیت برای افزایش آن در شهر تهران هست.

قنادان با اشاره به اینکه در بخش تامین نیازمندی خودروهای کلاس A، امکان دخیل کردن راننده ها و رویه شخص مالک،ح به خاطر هزینه های بالا وجود ندارد، گفت: در این بخش شرکت ها و سرمایه گذاران خصوصی با هویت های حقوقی بایستی وارد این زمینه شوند و از ظرفیت موجود استفاده کنند.
وی ادامه داد: در بخش دیگری که نیازمند حضور شرکت های خصوصی هستیم در خصوص نوسازی خودروهای ون است، چرا که در حال حاضر تمامی ون های شهر تهران بالغ بر ۷ هزار دستگاه خودرو، فرسوده اند و به دلیل هزینه بالای خودروها، امکان نوسازی آن از عهده رانندگان خارج است.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران به دغدغه های شرکت های خصوصی که در مراسم مطرح شد نیز اشاره کرد و ضمن اعلام آمادگی سازمان اظهار امیدواری کرد که ظرفیت های دولتی از جمله واردات با کاربری های عمومی پیگیری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ضمن قیچی کردن روبان رونمایی، رسما ورود تاکسی های نو به شهر تهران را اعلام کرد.

این مراسم با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، مدیر کل اتحادیه تاکسیرانی های کشور، مدیرعامل ۳ شرکت خصوصی سرمایه گذار، مدیران خودروسازان داخلی برگزار شد.

مشارکت بخش خصوصی

علاوه بر این مدیرعامل یک شرکت خصوصی حمل و نقل گفت: با مشارکت بخش خصوصی سانتافه و اُپتیما وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شوند.

نعمتی مدیرعامل یک شرکت خصوصی حمل و نقل صبح امروز در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی تهران گفت: با توجه به رویکرد سرمایه گذاران در بخش اقتصادی نیازمند ارتقای سیستم حمل و نقل شهری هستیم.

وی افزود: بر این اساس ۸۰۰ اُپتیما و ۲۰۰ سانتافه را وارد ناوگان تاکسیرانی می‌کنیم تا هم وسیله حمل و نقل دارای آلایندگی پایین وارد کرده باشیم و هم سبب کاهش آلودگی هوای تهران شویم.

مدیرعامل یک شرکت خصوصی حمل و نقل با بیان اینکه انتظار داریم مردمی که به مال‌ها و مراکز تجاری مراجعه می‌کنند از خودرو‌های جدید استفاده کنند، گفت: کلیه پرسنلی که قرار است با این ماشین‌ها کار کنند با دقت کامل گزینش می‌شوند و ما هم در این موضوع هیچ یک از قوانین را نادیده نگرفته‌ایم.

عمتی با تأکید بر اینکه این سیستم باید افزایش یابد، گفت: سیستم فعلی تاکسیرانی در شأن راننده و مسافر نیست و ما باید به حق مردم احترام بگذاریم.