آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 46021
چهارشنبه - 13 اردیبهشت 1402 - 10:22

جزئیات رویداد گنجینه های شهر / اجرای طرح با ۹ محور فرهنگی – اجتماعی برای استعدادیابی سالمندان

«علاقمندان شرکت در رویداد گنجینه‌های شهر می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به سراهای محله، معاونت اجتماعی شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه ارسال کنند.»

جزئیات رویداد گنجینه های شهر / اجرای طرح با ۹ محور فرهنگی – اجتماعی برای استعدادیابی سالمندان

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از طرح گنجینه های شهر به عنوان «عصرجدید» سالمندی با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی سالمندان پایتخت یاد کرد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در آیین رونمایی از رویداد گنجینه‌های شهر که در منطقه ۸ تهران و با حضور شهردار این منطقه برگزار شد گفت: هفته سلامت فرصتی است که بتوانیم شیوه های زندگی سالم را میان مردم تبلیغ و ترویج کنیم. این رسالتی است که در بخش فرهنگی برعهده ما در حوزه سلامت قرار دارد.وی با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری نگه داشت شهر و زیست پذیر کردن آن است و این کار به کالبدی محدود نمی‌شود عنوان کرد: تمام موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز باید در موضوع زیست پذیری شهر مورد توجه قرار گیرد و نباید آن را به حاشیه برد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد : شهروند هم تراز شهر است، شهری در تعریف مرسوم شهر به حساب می آید که شهروندان آن بتوانند نیازهای خود را به راحتی تامین کنند. ازاین رو، در دوره جدید مدیریت شهری و با نگاه مثبت شهردار تهران به مسایل فرهنگی و اجتماعی و سلامت محور شاهد ارتقای جایگاه سلامت در برنامه‌ریز‌های شهری هستیم.

صاحب با تاکید بر اینکه موضوع سالمندی یکی از چالش‌های جمعیتی کشورمان است، گفت: ما با چالش سالمندی در کلانشهرها خصصا در تهران روبرو هستیم. چنین وضعیتی باعث شده است الزاما به سمت ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی برای این گروه سنی حرکت کنیم تا بتوانیم نیازهای این بخش از شهروندان را در بالاترین استاندارد ممکن تامین کنیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران درادامه به رونمایی طرح گنجینه های شهر اشاره کرد و گفت: تندرستی از نگاه شهرداری صرفا مبتنی بر سلامت جسم نیست بلکه سلامتی روح و روان دارای اهمیت زیادی است. سالمندان در این حوزه بیش از دیگر گره ها نیازمند مراقبت هستند و در این راستا،در قالب رویداد گنیجنه‌های شهر تلاش می‌کنیم استعدادهای سالمندان را در قالب رقابتی جذاب شناسایی و با معرفی برگزیدگان از توانایی سالمندان برای ایجاد حال خوب زندگی استفاده کینم.

گفتنی است براساس اعلام مدیران و برگزارکنندگان طرح گنجینه‌های شهر، این طرح با محورهای حفظ و قرائت قرآن، عکاسی، نقاشی، کاریکاتور،صنایع دستی، موسیقی، ادبی(شعر و خاطره، داستان)، طنز (اجرای تئاتر تک نفره و گروهی)، اجرای حرکات ورزشی(رزمی، نمایشی و اکروباتیک) برگزار می‌شود.

گفتنی است، علاقمندان شرکت در رویداد گنجینه‌های شهر می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به سراهای محله، معاونت اجتماعی شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه ارسال کنند.