خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 45585
جمعه - 11 فروردین 1402 - 06:17

بایدها و نباید های روزه گرفتن بیماران + توصیه های پزشکی

فرهنگستان علوم پزشکی چگونگی روزه داری برای انواع بیماری‌ها را تشریح و به تفکیک اعلام کرده است که کدام بیماران با چه نوع بیماری مجاز به گرفتن روزه بوده و کدام یک مجاز به روزه داری نیستند.

بایدها و نباید های روزه گرفتن بیماران + توصیه های پزشکی

روزه داری یکی از واجباتی است که دارای آثار معنوی و جسمی و روحی زیادی است اما برای برخی بیماران از انجام این فریضه الهی منع شده‌اند.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه،  ماه مبارک رمضان فرارسیده و مومنان روزه دار امسال در ایام نوروز میزبان خوان گسترده ماه پر فضلیت خدا قرار دارند، روزه داری یکی از واجباتی است که دارای آثار معنوی و جسمی و روحی زیادی است اما برای برخی بیماران انجام این فریضه نهی شده و پزشکان متخصص برخی افراد مبتلا به بعضی بیماری‌ها را از روزه داری منع کرده‌اند، در مقابل روزه داری برای برخی بیماران نیز مسئله ساز نبوده و این افراد می‌توانند این فریضه ارزشمند را بجا آورند.

دقت کنیم همان طور که خداوند روزه داری را واجب کرده و افراد باید این فریضه را انجام دهند و سربازدن بی دلیل آن نوعی گناه محسوب شده و باید کارهایی را به ازای ترک بی دلیل این واجب الهی انجام داد،گرفتن روزه برای افرادی که توسط پزشک از انجام روزه داری منع شده‌اند و روزه داری سبب آسیب جسمی و روحی آنها می‌شود نیز مورد قبول نیست.

فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه این مطلب چگونگی روزه داری برای انواع بیماری‌ها را تشریح و مشخص کرده است که کدام بیماران با چه نوع بیماری مجاز به گرفتن روزه بوده و کدام یک مجاز به روزه داری نیستند.

توجه داشته باشیم همه بیماران باید برای انجام و بجا آوردن روزه در ماه مبارک رمضان با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشند و با توجه به نظر وی اقدام به روزه داری کنند.

*برای اطلاع بیشتر از شرایط روزه داری و باید ها و نباید های گرفتن روزه توسط روی تصاویر زیر کلیک کنید*