آوای شهر » خبر
کد خبر : 45544
سه شنبه - 8 فروردین 1402 - 06:22

طرح های ویژه نگهداشت شهر با حال و هوای نوروزی + گزارش تصویری

همزمان با تعطیلات نوروز طرح های ویژه نگهداشت شهر در نواحی گوناگون شرق تهران در حال اجرا است.

طرح های ویژه نگهداشت شهر با حال و هوای نوروزی + گزارش تصویری

همزمان با تعطیلات نوروز طرح های ویژه نگهداشت شهر در نواحی گوناگون شرق تهران در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه شهری آوای جامعه، شهردار ناحیه یک منطقه ۱۴ با بیان این مطلب گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و اجرای دستورالعمل های ابلاغی، در روزهای تعطیلات نوروز فعالیت های حوزه شهری متوقف نبود و با ارزیابی های انجام شده ، نقاط و محلات تحت پوشش ناحیه یک که نیاز به اقداماتی در حوزه های گوناگون شهری داشت، شناسایی و طرح های شهری در این محلات در دستور کار واحد های گوناگون ناحیه قرار گرفت .

به گفته علی زیاری ، از ابتدای تعطیلات نوروز طرح های عملیاتی این ناحیه در چند مرحله اجرا شد که یکی از مهمترین آنها طرح ویژه نگهداشت شهر در محورهای بزرگراه امام علی(ع) جنوب به شمال بود، در این بخش نظافت و رنگ آمیزی المان های شهری در رمپ کنار گذر و طبقه منفی یک بزرگراه امام علی (ع) انجام شد.

همچنین حذف نقاط آب گیر ، حفر ۸ دریچه در خط بی آرتی شمال به جنوب ابتدای طبقه منفی یک از دیگر فعالیت های انجام شده در این حوزه بزرگراه امام علی (ع) است.

بنابر اظهارات شهردار ناحیه یک منطقه ۱۴ پاکسازی، پوشاندن و تغییر فضاهای بی دفاع شهری با توجه به پیام ها رسیده و همچنین نظرات معتمدان محلی از بخش های دیگر فعالیت های نوروزی این ناحیه بود که در محلات و خیابان های ، دژکام، پونکی، مهریزی و همچنین انتهای خیابان کرمان مقابل مسجد علی ابن ابوطالب (ع) انجام شد.

علاوه بر این عملیات گشت شبانه و پاکسازی نقاط دپو جمع آوری زباله های غیر مجاز هم از دیگر برنامه ها در این محلات بود.

زیاری به فعالیت های نظارت و نگهداشت حوزه فضای سبز با توجه به فصل بهار اشاره کرد و گفت: رنگ آمیزی، چمن زنی، رفع نقص ، علف کشی ، کندکوب و به زراعی در بوستان های اسپندی و ابیانه، گلزار، شکوفه و چهارصد دستگاه و همچنین فضای سبز بلوار نیکنام از ابتدای تعطیلات نوروز در دستور کار بود.

شهردار ناحیه یک منطقه ۱۴ خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های ویژه طرح نگهداشت در نوروز ۱۴۰۲ فعالیت های روزانه و مستمر واحد ۱۳۷ ناحیه یک هم در حوزه پیگیری پیام های مردمی ، نظارت ، مرمت ، آسفالت معابر و محیط های شهری تداوم داشته است.

وی گفت: برای ماه های آینده با توجه به دغدغه ها و مطالبات و پیام های شهروندان در برخی محلات اقداماتی در حال برنامه ریزی است که به تدریج اطلاع رسانی و برای رفاه حال شهروندان اجرایی خواهد شد.