آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 45276
شنبه - 20 اسفند 1401 - 17:17

اجرای فروش آنلاین محصولات میوه و تره بار از ۳۱ فروردین

مدیرعامل سازمان میادین با بیان اینکه خرید آنلاین از تاریخ اعلام رسمی دو ماه زمان می‌برد که الگویی که برای اقدام داریم را امتحان کنیم، گفت: فروش آنلاین به احتمال زیاد از ۳۱ فروردین سال اجرا می‌شود.

اجرای فروش آنلاین محصولات میوه و تره بار از ۳۱ فروردین

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه خرید آنلاین از تاریخ اعلام رسمی دو ماه زمان می‌برد که الگویی که برای اقدام داریم را امتحان کنیم، گفت: فروش آنلاین به احتمال زیاد از ۳۱ فروردین سال اجرا می‌شود.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه شهری آوای جامعه، با اعلام این مطلب افزود:  براساس برنامه ریزی های انجام شده در صورت فراهم بودن همه شرایط به احتمال زیاد از ۳۱ فروردین طرح خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار آغاز می شود.

*تامین و عرضه ۲ هزار تن میوه شب عید در میادین

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: پس از واقعی‌سازی قیمت‌ها توسط دولت، عرضه کالاهای اساسی ۴۷ درصد در میادین افزایش داشته است.

وی اظهار داشت:  امسال سال سختی را گذراندیم و تلاطم بازار زیاد بود، تنش‌هایی هم به ما وارد کرد که با اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران و تامین‌های به موقع از دستگاه‌های ذیربط توانستیم این مشکلات را به حداقل برسانیم،  این روزها برای سفره مردم حساس است و ماه رمضان و عید نوروز با هم متقارن شده و شرایط را برای ما در بعضی از حوزه ها سخت تر کرده است.

فصاحت عنوان کرد: در مجموع ۷۹ مورد بهسازی در میادین و همچنین ۱۰۰ هزار مورد تعمیر داشتیم، این ها فعالیت‌های عمرانی قابل توجهی هست. ۲۳۰ قطعه زمین را شهرداری‌ها به ما معرفی کردند که ۱۱۶ زمین برای احداث میادین میوه و تره بار به تایید رسید، ممکن است در سال آینده هم این میزان زمین افزایش پیدا کند، ۶ بازار جدید در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: در بخش‌هایی نسبت به عرضه گوشت‌ گرم، نقدها و انتقاداتی داشتیم، در تلاشیم هر چه که به نفع سفره مردم باشد، انجام دهیم، انواع میوه نسبت به سطح شهر تهران با ۳۹ درصد تفاوت عرضه می‌شود و در بخش سبزیجات این رقم به ۳۸ درصد می‌رسد. ضمن اینکه در بخش پروتئین، اختلاف قیمت محصولات بین ۶ تا ۳۱ درصد نسبت به سطح شهر تهران است.

وی افزود: به دلیل عرضه و قیمت مناسب کالا در میادین، ۲ تا ۳ درصد تورم کالاهای اساسی در سطح شهر تهران نسبت به سطح کشور کمتر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به فعالیت ۲۷ شرکت دانش‌بنیان و همکاری آنها با مجموعه این سازمان گفت: در این زمینه نیز شورای شهر تهران همکاری مناسب و خوبی داشته است. انشاءالله با انجام کارهای مطالعاتی اقدامات مدنظر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار انجام خواهد شد.

*ساز و کار تامین ۲ هزار تن میوه شب عید در دستور کار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: سازو کار تامین ۲ هزار تن میوه شب عید در دستور کار قرار گرفته به طوری که ۸۰۰ تن از قبل تامین شده، ۱۲۰۰ تن به زودی تامین می شود و مشکلی در زمینه تامین عید نوروز نخواهیم داشت، در همین زمینه قیمت پرتقال هم‌اکنون ۱۵، ۱۶ هزار تومان و سیب با قیمت ۲۵ ، ۲۶ هزار تومان در سطح میادین میوه و تره‌بار توزیع می شود و برنامه‌ریزی ما این است که میوه شب عید کمتر از این قیمت عرضه کنیم.

وی افزود: در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ اسفند عرضه تنظیم بازاری و در تاریخ‌های ۲۶ ، ۲۷ و ۲۸ اسفند ادامه عرضه میوه تنظیم بازاری در شب عید را خواهیم داشت.

فصاحت خاطرنشان کرد: در حوزه سیب زمینی، گوجه و پیاز برای تنظیم بازار فعالیت مهمی انجام شد که اگر ورود ما نبود سفره مردم دچار آسیب جدی می‌شد. در مدت سه ماه در حوزه تنظیم بازار با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها اقدامات جدی توسط ما صورت گرفت و در هر مکانی که دولت نیازمند کمک بود ورود قاطعی داشتیم.

وی درباره عرضه محصولات میادین میوه و تره‌بار در ایستگاه های مترو گفت: در این زمینه نیز در ۳۱ ایستگاه مترو میوه عرضه می‌شود، در سال های بعد بنا داریم که توزیع میوه را در ایستگاه‌های مترو گسترش بدهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین به عرضه مرغ در میادین شهرداری پرداخت و گفت: تعیین قیمت سقف و کف در مورد فروش مرغ با بخش پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی است.