آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 44951
جمعه - 5 اسفند 1401 - 03:17

کوتاه و گویا از شمال تهران/ کمپ ویژه زلزله زدگان در خوی و تنفیذ احکام شهرداران مدارس

برای بسته خبری کوتاه و گویای آوای شهر این هفته نگاهی به برخی تحولات و رویداد های شمال تهران(منطقه یک) داشته ایم.

کوتاه و گویا از شمال تهران/ کمپ ویژه زلزله زدگان در خوی و تنفیذ احکام شهرداران مدارس

برای بسته خبری کوتاه و گویای آوای شهر این هفته نگاهی به برخی تحولات و رویداد های شمال تهران(منطقه یک) داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه شهری آوای جامعه، در هفته ای که گذشت، کمپ ویژه زلزله زدگان خوی با آماده سازی و برپایی ۱۰۰چادر اسکان و خدمات رسانی و ارائه تسهیلات لازم به حادثه دیدگان احداث شد.

برای امداد رسانی در این حادثه بیش از ۴۰ نیروی شهرداری این منطقه در دو گروه ۲۰ نفره به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند که در آن با آماده سازی و تسطیح زمین، برق کشی، نورپردازی، حصارکشی و تامین امنیت، در حدود ۱۳۰ خانوار آسیب دیده از زلزله اسکان داده شدند و ۳ کامیون محموله کمک به زلزله زدگان از منطقه یک به خوی اعزام شد.

*برگزاری مانور مدیریت بحران

علاوه بر این سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران با حضور در مانور سراسری شهر تهران که با هدف تمرین سراسری خدمات رسانی در حادثه زلزله با حضور مدیران شهری منطقه، نمایندگان سازمان های تخصصی در پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه (ازگل) به صورت دور میزی برگزار شد بر اهمیت آموزش تاکید کرد و گفت: در حوزه مدیریت بحران باید از ظرفیت همه مردم استفاده کنیم که برای حرکت در این مسیر آموزش ضرورتی انکارناپذیر است که نیاز است این موضوع در مدارس، مساجد و پایگاه های مردمی با جدیت انجام شود تا آمادگی مردم هنگام وقوع زلزله و چگونگی شرایط حضور در زمان حادثه و شیوه رویارویی با بحران در آنها افزایش یابد.

*اجرای طرح بهاران خدمت در محلات شمال تهران

طرح بهاران خدمت با هدف استقبال از فصل بهار و آماده سازی معابر شهری در آستانه سال جدید با شعار «آمد بهار جانها» در شمال تهران در حال اجراست.

 این طرح در حوزه های عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری به صورت یکپارچه در نواحی دهگانه و معابر اصلی و بزرگراهی شمال تهران از پایان دی ماه آغاز و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد.

اجرای عملیات عمرانی طرح بهاران خدمت در محور منتخب خیابان ولیعصر(عج) و در ادامه در بزرگراه امام علی (ع) و همچنین محلات منتخب نواحی دهگانه که شامل هر ناحیه یک محله با اولویت محلات دارای بافت فرسوده است اجرا می‌شود که در محور ولیعصر (عج) فعالیت‌هایی چون مرمت جداول، کفسازی پیاده روها، لکه گیری آسفالت و همسطح سازی دریچه در دستور کار قرار گرفته است.

*تنفیذ احکام شهرداران مدارس شمال تهران

همچنین در هفته ای که گذشت، بیست و دومین دوره انتخابات شهردار مدرسه در شمال تهران برگزار و احکام شهرداران با حضور مدیران ارشد شهرداری منطقه یک به آنها تنفیذ شد.

گفتنی است ، طرح شهردار مدرسه از طرح های مشارکتی شهرداری تهران است که زمینه آموزش مسؤلیت اجتماعی را در بین دانش آموزان فراهم می کند و مخاطبان این طرح دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم سطح منطقه هستند که ضمن انجام فرآیندهای آموزشی، در حوزه مشارکت های اجتماعی نیز نقش ایفا می کنند.

این برنامه در قالب جشن برگزار شد و مرام نامه شهرداران مدارس توسط شهردار منتخب قرائت و احکام ایشان و معاونین شش گانه توسط شهردار منطقه اهدا شد.