خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 44856
جمعه - 28 بهمن 1401 - 13:40

مجموعه سرگرمی «خشک‌کن گیاهان» به تولید سوم رسید

سرگرمی «خشک کن گیاهان» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تولید سوم رسید.

مجموعه سرگرمی «خشک‌کن گیاهان» به تولید سوم رسید

سرگرمی «خشک کن گیاهان» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تولید سوم رسید.

به گزارش گروه آموزش و پروش آوای جامعه ، مجموعه «خشک‌کن گیاهان» اولین بار در سال ۱۳۸۲ و با هدف تقویت مهارت مشاهده‌گری در کودکان و نوجوانان از سوی اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های یارانه‌ای کانون تولید شد.

کودکان و نوجوانان با استفاده از این سرگرمی می‌توانند گل‌ها و برگ‌های تازه را به‌ صورت سالم، خشک و نگهداری کنند. این گیاهان خشک شده برای تهیه آلبوم‌ های علمی، هنری، طراحی و ساخت تابلوهای زیبا، طراحی کارت‌های تبریک، تزئین قاب‌های عکس و یا ساخت شمع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این محصول می‌توان کودکان و نوجوانان را به چگونه نگاه کردن در طبیعت ترغیب کرد به گونه‌ای که آنها می‌توانند با تهیه مجموعه‌ای از گل‌های خشک و گیاهان، کاردستی‌های متنوع ساخته و محیط اطراف خود را زیباتر کنند.

این محصول برای مخاطب بالای ۶ سال و با شمارگان ۳ هزار عدد تولید شده و شامل تخته چوبی، مقوای ضخیم، کاغذ خشک کن، پیچ و مهره فلزی و فرم‌های ثبت مشخصات گیاهان است .

آشنایی با طبیعت و انواع گیاهان، تقویت نگاه خلاق به گیاهان، افزایش دقت و مهارت در ساختن کاردستی از اهداف تولید این سرگرمی است.

علاقه‌مندان ‌می‌توانند با این وسیله هر نوع گیاهی را به روش سنتی و تحت فشار خشک کنند و در کارهای هنری به کار ببرند، همچنین این سرگرمی در برخی از پژوهش‌های مدرسه در ارتباط با علوم و تهیه مقاله مفید است.

گفتنی است، سرگرمی «خشک‌کن گیاهان» در پایگاه فروش محصولات کانون به نشانی digikanoon.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.