خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 44420
سه شنبه - 4 بهمن 1401 - 02:48

نمایشگاه شهر خانواده از ۶ تا ۱۲ بهمن برگزار می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از گشایش نمایشگاه شهر خانواده با تاکید بر سبک زندگی نسل آینده ایران از ۶ تا ۱۲ بهمن در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران با مشارکت صندوق اعتباری هنر خبر داد به گزارش گروه زنان و خانواده آوای جامعه،  مجید امامی با اشاره به سیاست […]

نمایشگاه شهر خانواده از ۶ تا ۱۲ بهمن برگزار می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از گشایش نمایشگاه شهر خانواده با تاکید بر سبک زندگی نسل آینده ایران از ۶ تا ۱۲ بهمن در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران با مشارکت صندوق اعتباری هنر خبر داد

به گزارش گروه زنان و خانواده آوای جامعه،  مجید امامی با اشاره به سیاست گذاری شورای فرهنگ عمومی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با توجه و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی با تاکید بر محور خانواده و تشریح نمایشگاه شهر خانواده گفت: این نمایشگاه شبیه سازی نسبتا واقعی از چگونگی بکارگیری محصولات فرهنگی شخصیت های ایرانی در درون خانواده است.

*ارائه بیش از ۶۰ نوع محصولات فرهنگی

وی با اشاره به عرضه بیش از ۶۰ نوع محصول فرهنگی در این نمایشگاه گفت: این محصولات در حوزه های پویانمایی، اسباب بازی، عروسک، بازی رو میزی، نوشت افزار، بازی های ویدئویی، کتاب تعاملی، کتاب تصویری کودک و کتاب پی نما در زندگی واقعی فرزندان در اتاق های درون منزل و در تعامل با محله زندگی ارائه می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از اهداف نمایشگاه به معرفی برند شخصیت های بومی، ایرانی و اسلامی با بکارگیری تئاتر تعاملی، ارائه یک نمونه کاربردی از چیدمان محصولات فرهنگی در محیط های زندگی خانواده و فرزندان و ارزیابی از میزان جذابیت و کشش شخصیت های بومی، ایرانی و اسلامی برای مخاطبان نمایشگاه اشاره کرد.

به گفته وی، این نمایشگاه به نوعی شبیه سازی سبک زندگی خانواده ایرانی در درون منزل و محله زندگی شامل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کار و مطالعه، اتاق یادگیری و اتاق محله بازی است.

امامی گفت: این نمایشگاه به صورت تئاتر تعاملی اجرا می شود که گروه نمایش تعاملی با پذیرش مخاطبان نمایشگاه به صورت خانوادگی با بکارگیری محصولات فرهنگی شخصیت محور، ظرفیت ها و مزیت های شخصیت ها و عناصر را معرفی و ترویج می کند،  شهر خانواده نمایش دستاوردها و ظرفیت های فرهنگی و شخصیت پردازی ایرانی اسلامی است.

*نمایشگاه مد و لباس دائمی می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین گفت: گله همیشگی مردم عدم دسترسی به پوشاک سالم، زیبا و عفیفانه بوده است که با کمک مصلی تهران امید است بتوانیم نمایشگاه دائمی و در مقاطع یک یا دو ماهه و یا با فاصله از هم، این ظرفیت برای دسترسی مردم به پوشاک و کالای حجاب با محوریت تولید کنندگان کوچک فراهم شود.

*صندوق اعتباری هنر حامی مالی – معنوی نمایشگاه شهر خانواده

وی به این نکته هم اشاره کرد که صندوق اعتباری هنر به عنوان تنها صندوق تخصصی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر حامی اصلی مالی و مشارکت کننده مادی و معنوی این نمایشگاه است که به مانند همیشه حضوری فعال و دائمی و همراه در فعالیت ها و نمایشگاه های فرهنگ، هنری دارد.

*جشنواره مد و لباس بهار ۱۴۰۲ برگزار می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در عین حال به برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در بهار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به کثرت جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن ماه و ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: با توجه به این کثرت و برگزاری نمایشگاه ملی شهر خانواده که خود نمودی از نمایش و معرفی مد و لباس و حجاب و عفاف است، دیگر ظرفیتی برای برگزاری جشنواره مد و لباس در این ایام باقی نمانده و از مهر ماه امسال شورای سیاست گذاری در جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی هنری در بهار سال آینده موافقت کرد.

وی افزود: آیین نامه های جشنواره مد و لباس فجر متحول و مصوب شده و در آن صنایع پوشاک و توان تحول آفرینی و ارائه مد به خانواده ها افزایش یافته است.

امامی از سفر اخیر خود به کشور تونس هم خبر داد و گفت: یکی از مهمانان خاص دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس از هنرمندان و طراحان این کشورخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مضامین اساسی جشنواره دوازدهم تا آخر بهمن امسال اعلام می شود، همچنین پیگیری های خوبی در دولت انجام شده تا بن های تخصیصی به کارمندان تهران و کارکنان ستادی دولت برای نمایشگاه شهر خانواده باشد. ظاهرا قرار است تسهیلات خرید از فروشگاه های بزرگ مانند شهروند و رفاه در پایان سال از طریق شبکه بانکی کشور برای کل مایحتاج خانواده اختصاص داده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به عرضه محصولات حوزه مد و لباس در مصلی تهران هم اشاره کرد و گفت: نحوه قیمت گذاری غرفه ها از طرف مصلی به نحوی است که بهانه ای برای کاهش قیمت نماند و ۱۵ درصد حاقل تخفیف بوده و تا ۳۰ درصد هم قابل افزایش است.