آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 44418
سه شنبه - 4 بهمن 1401 - 02:25

چرایی خرابی پله برقی های مترو / اجرای طرح ساماندهی بساط گستری در ۱۲ ایستگاه مترو

«خرابی پله‌ برقی‌ها نیاز به قطعه دارد، اما زمان‌بر بودن آن ارتباطی با تحریم ندارد.»

چرایی خرابی پله برقی های مترو / اجرای طرح ساماندهی بساط گستری در ۱۲ ایستگاه مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: خرابی پله‌ برقی‌ها نیاز به قطعه دارد، اما زمان‌بر بودن آن ارتباطی با تحریم ندارد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، مسعود درستی اظهار داشت: روزانه ۲ هزار ۱۶۰ حرکت مسافری توسط قطارها در خطوط متروی تهران و حومه انجام می‌شود که معادل ۵۴ هزار کیلومتر پیمایش در روز است. درواقع قطارهای متروی تهران و حومه هر روز به‌اندازه ۶ بار دور مرزهای کشور حرکت می‌کنند.

وی درباره دست‌ فروشی در مترو گفت: در نظر داریم تا طرح ساماندهی بساط گستری را در ۱۲ ایستگاه پرتردد مترو از جمله تئاتر شهر، امام خمینی، دروازه‌دولت و دروازه‌ شمیران انجام دهیم که در حال حاضر این طرح به‌ صورت آزمایشی در ایستگاه محمدیه اجرا شده و پس از بررسی نتایج آن، طرح را در مابقی ایستگاه‌ها تا پایان بهمن‌ ماه اجرا خواهیم کرد.

درستی با اشاره به این موضوع که دست‌ فروشی در مترو جرم نیست افزود: قرار نیست با دست‌فروشان برخورد یا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنیم، اما دست‌فروشان نباید برای مسافران ایجاد مزاحمت کنند.

*رفع خرابی پله برقی به تحریم‌ها ارتباطی ندارد

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: روزانه پله‌برقی‌های متروی تهران رصد می‌شوند و کارکنان ما به‌محض مشاهده نقص برای رفع خرابی اقدام می‌کنند.

آمار خرابی ما بر اساس خاموش بودن یک روز کاری پله برقی است و بر همین اساس در تاریخ دوم بهمن ۳ پله برقی خراب داشتیم یکی از پله‌های برقی ایستگاه تجریش ۱۱ روز خاموش بوده که تا ۲ روز آینده رفع خرابی انجام می‌شود و پله برقی ایستگاه دکتر شریعتی ۶ روز و کهریزک ۳ روز خاموش بوده است و در خط ۳ ایستگاه میرزای شیرازی ۵ روز و ایستگاه نبرد در خط ۴ هم ۲ روز خاموش بود.

وی افزود: رفع خرابی بعضی پله‌برقی‌ها زمان‌بر است، اما این موضوع به دلیل تحریم‌ها نیست؛ بلکه دلیل این موضوع قدیمی بودن تجهیزات و کمیاب‌بودن آن در بازار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: بهای بلیت در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که معادل ۲۰ درصد بهای تمام شده سفر در مترو است.

وی گفت: ایمنی و استانداردهای مورد نیاز در همه قطارهایی که در خطوط تردد می‌کنند رعایت شده این نکته در مورد قطارهای DC که از قطارهای قدیمی متروی تهران به شمار می‌روند و وارد دهه سوم عمرشان شده‌اند هم صدق می‌کند البته تنها ۱۵ درصد بار تردد مسافران در مترو را این قطارها برعهده دارند.