آوای شهر » خبر » محیط زیست » نبض جامعه
کد خبر : 44141
چهارشنبه - 21 دی 1401 - 09:20

آغاز فرآیند رویداد بین المللی« کلیماتون ١۴٠١»

«فرآیند رویداد بین‌المللی «کلیماتون ١۴٠١» در تهران به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی محیط زیست شهری آغاز شده است.»

آغاز فرآیند رویداد بین المللی« کلیماتون ١۴٠١»

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از آغاز فرآیند رویداد بین‌المللی «کلیماتون ١۴٠١» در تهران به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی محیط زیست شهری که هر ساله در بیش از صد شهر دنیا برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش گروه محیط زیست آوای جامعه، حلیا سادات حسینی گفت: رویداد «کلیماتون» از برجسته‌ترین فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه‌های آموزش، کارآفرینی و نوآوری با تأکید بر ارائه ایده‌ها در مواجهه با تغییرات اقلیمی است و امسال نیز شهرداری تهران برای چهارمین بار این رویداد جهانی را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کلیماتون به دنبال ایجاد فرصت هایی برای روشن کردن چراغ ایده‌های خلاقانه از سوی دانشگاهیان، محققان، مبتکران، کارآفرینان و ایده پردازان در سراسر دنیا است تا به نمایندگی از ساکنان زمین برای حفظ زیست بوم شان اقدام کنند اظهار داشت: شرکت کنندگان در این رویداد به عنوان یک جامعه یکپارچه متحد می شوند تا چشم اندازی مشترک ایجاد کنند که الهام بخش اقدامات محلی برای مواجهه با چالش های آب و هوایی باشند.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران هدف از برگزاری این رویداد را افزایش آگاهی و ارائه ظرفیت های یادگیری و آموزش به جامعه درباره چالش های موجود و آتی تغییرات آب و هوایی عنوان و تاکید کرد: افزایش آگاهی، شبکه سازی، تقویت مهارت ها و توانمندی جامعه و خلق و پرورش ایده های نو برای نیل به بینشهای تازه در خصوص مقابله با چالشهای تغییرات آب و هوایی افق چشم انداز این رویداد است.

گفتنی است،  اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن آگاهی به چالشهای پیرامون موضوع تغییرات آب و هوایی، رویداد بین المللی کلیماتون را به مثابه فرصتی برای خلق و بهره مندی از ابتکار عملهای تاب آور برای بهبود وضعیت شهر تهران مغتنم شناخته است و آغاز فرآیند کلیماتون ١۴٠١ را به اطلاع می‌رساند. دوستداران محیط زیست تا ۵ بهمن ماه می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس http://climathon-climate.ir نسبت به ثبت‌نام در رویداد بین‌المللی کلیماتون ١۴٠١ اقدام کنند.