خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 43850
شنبه - 10 دی 1401 - 23:46

شیوه‌ نامه اجرای طرح «کانون مدرسه» ارائه می‌شود

«شیوه‌نامه‌ اجرای طرح «کانون مدرسه» به‌زودی در مدارس ارائه می‌شود.»

شیوه‌ نامه اجرای طرح «کانون مدرسه» ارائه می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: شیوه‌ نامه‌ اجرای طرح «کانون مدرسه» به‌ زودی در مدارس ارائه می‌شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش قطب پنج کشوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد ضمن تشکر از نگاه راهبردی آموزش و پرورش نسبت به موضوع تعلیم و تربیت، اظهار داشت: بخش اعظم بودجه کشورهای پیشرفته در حوزه تعلیم و تربیت هزینه می‌شود که پس از بودجه دفاعی بخش عظیمی از بودجه یک کشور را به خود تخصیص می‌دهند که نشان از اهمیت موضوع آموزش و پرورش است و در کشور جمهوری اسلامی ایران از آن به‌ عنوان تعلیم‌وتربیت که مبتنی بر تعالیم دینی ما است، یاد می‌شود.

وی عنوان کرد: نگاه به تعلیم و تربیت مهم‌ترین مؤلفه پیش روی ما و تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه یک نظام فکری است، اگر به دنبال یک نظام فکری مطلوب هستیم، عنصر اصلی آن نیروی انسانی هست و مبانی دینی ما هم بر این موضوع مهم تأکید می کند و در عصر ظهور سرمایه انسانی و آمادگی افکار عمومی زمینه‌ ساز ظهور امام زمان(عج) است.

علامتی افزود: تربیت سرمایه انسانی در آموزش و پرورش در تسریع اجرای سند تحول بنیادین تأثیرگذار است، در موضوع حکمرانی و مردمی‌سازی در آموزش و پرورش نباید دچار افراط‌ و تفریط شویم و در این کار با همکاری و کار گروهی، جهادی و خودجوش، حوزه تعلیم و تربیت هدایت و راهبری شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به برکت جمهوری اسلامی ایران و نگاه وِیژه امامین انقلاب از توسعه مراکز، افزایش نیروی انسانی و تولید بعد از انقلاب ادامه پیدا کرد، یکی از نهادهای مهم و اثرگذار حوزه تعلیم و تربیت است.

وی از ایجاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد طرح «کانون مدرسه» خبر داد و افزود: شیوه‌نامه‌های اجرای این طرح به‌زودی در مدارس ارائه می‌شود که به امضای چهار معاون وزیر آموزش‌ و پرورش رسیده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور هدف از ایجاد طرح کانون مدرسه را کمک به احیای معاونت پرورشی و فعالیت کانون عنوان کرد و گفت: در کانون حدود ۶۰ نوع فعالیت بر پایه کتاب و کتابخوانی در حدود هزار مرکز در سراسر کشور انجام می‌شود که در خدمت طرح قرار خواهد گرفت و تلاش می‌کند کانون را به مدرسه نزدیک کند.