خبر
کد خبر : 43843
شنبه - 10 دی 1401 - 11:17

جمع آوری بیش از ۲۹ میلیارد تومان زکات در قزوین

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: در هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده در این استان بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان است.

جمع آوری بیش از ۲۹ میلیارد تومان زکات در قزوین

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: در استان قزوین پرداخت زکات از سال ۱۳۸۴ با رقم ۱۰ میلیون تومان آغاز شده است که در هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان است.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه،  حجت الاسلام باب اله شهسواری در بازدید از مرکز نیکوکاری روستای موین عنوان کرد: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که در واقع آزمونی مالی و وسیله ای برای طهارت مادی و معنوی مسلمانان و ابزاری در جهت رفع و ریشه کن کردن فقر در جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد : در قرآن کریم واژه زکات در ۳۲ آیه ذکر شده است و در بسیاری از روایات معصومان (ع) از این واجب الهی سخن به میان آمده است که همگی حکایت از اهمیت حیاتی زکات در برنامه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام دارد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: آنچه در این میان قابل دقت و توجه است، این است که در ۲۷ آیه از ۳۲ آیه یاد شده، واژه «زکات» در کنار واژه «صلاه» ذکر شده است و در روایات نیز این پیوستگی دیده می شود.

وی افزود: در استان قزوین پرداخت زکات از سال ۱۳۸۴ با رقم ۱۰ میلیون تومان آغاز شده که طی هشت ماهه سال جاری میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان است.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: بخشی قابل توجهی از زکات کشاورزان و باغ داران توسط خود آنها به نیازمندان و محرومان همان منطقه ای که زراعت و باغ داری دارند، اختصاص یافته است و مابقی زکات پرداختی نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومان محل جمع آوری زکات، هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده در استان قزوین برای نیازمندان همین استان صرف می شود و در استان نیز زکات هر منطقه برای محرومان و نیازمندان همان منطقه صرف می شود

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت:  باید از ظرفیت های مختلف برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه استفاده کنیم چراکه زکات مشکل گشای بسیاری از مشکلات جامعه است.