آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 43624
سه شنبه - 29 آذر 1401 - 10:18

بررسی طرح «شبکه مشارکت شهروندی»

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مردمی‌سازی الگویی مفید برای بهبود فرایندهای مدیریت شهری است، گفت: طرح «شبکه مشارکت شهروندی» بررسی می‌شود.

بررسی طرح «شبکه مشارکت شهروندی»

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مردمی‌سازی الگویی مفید برای بهبود فرایندهای مدیریت شهری است، گفت: طرح «شبکه مشارکت شهروندی» بررسی می‌شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، اولین جلسه بررسی کیفی پروژه‌های عملیاتی حوزه‌های تخصصی شهرداری تهران در زمینه مردمی‌سازی مدیریت شهری با حضور محمد علی الفت پور، رئیس این مرکز، رضا محمدی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، عمادالدین سخایی مدیرکل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و نماینده سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و مدیران کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری و نمایندگان تخصصی آن ادارات کل برگزار شد.

در این جلسه محمد علی الفت پور، ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت موضوع مردمی‌ سازی از نگاه شهردار تهران گفت: مردمی‌سازی یک الگوی جهانی برای بهبود فرایندهای مدیریت شهری و حل موضوعات است.

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرداری انسجامی برای انجام عملیات‌های مردمی‌سازی نداشتیم، افزود: ۴ سطح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، اجرا، ترویج و تبیین و نظارت و ۱۱ ابزار برای مردمی‌سازی در حوزه‌های تخصصی شناسایی شده است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران عنوان کرد: وظیفه ما این است که برنامه‌های راهبردی را پیش پای مردم بگذاریم تا به‌عنوان افرادی که نقش اصلی را برعهده دارند، پروژه‌ها را بپذیرند و به سرانجام برسانند.

گفتنی است، در این جلسه ۱۱ بند تصویب شد که اهم آن عبارت‌اند از: تمامی ادارات کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری اقدام به بازنگری پروژه‌های عملیاتی مردمی‌سازی و ارسال نظرات نهایی به مرکز نوسازی و تحول اداری می‌کنند.

همچنین ادارات برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری و دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی نسبت به معرفی مشاوران دارای صلاحیت و مورد تأیید در حوزه تخصصی خود اقدام می‌کنند و دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی طرح «شبکه مشارکت شهروندی» را به این مرکز ارسال می‌کند.

تهیه و ارائه ساز و کار مشخص برای تشکیل کارگروه شناسایی املاک شهر تهران و تعیین سازوکار اعطای مشوق‌های مادی و معنوی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.