آوای شهر » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 43499
چهارشنبه - 23 آذر 1401 - 10:29

سومین همراه سرای بیمار در محله طرشت راه اندازی می شود

«سومین همراه سرای بیمار برای اسکان بلندمدت همراهان و بیمارانشان در محله طرشت راه‌اندازی می‌شود.»

سومین همراه سرای بیمار در محله طرشت راه اندازی می شود

شهردار منطقه ۲ تهران گفت :سومین همراه سرای بیمار برای اسکان بلندمدت همراهان و بیمارانشان در محله طرشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  مهدی صالحی گفت: مدیریت شهری منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین حفظ شان و کرامت همراهان و خانواده بیماران بستری در بیمارستان ها، در دو مجموعه میزبان همراهان بیمار است.

وی افزود: پس از اتصال همراه سراهای منطقه ۲ به شبکه رها این امکان فراهم شد که از تمامی بیمارستان های شهر تهران با همکاری مددکاری بیمارستان ها پذیرش انجام شود و همین موضوع افزایش متقاضی را به دنبال داشته است.

شهردار منطقه۲ تهران افزود: با توجه به پروتکل‌ها، مدت زمان اسکان در این مراکز ۳۱ روز است در حالی‌ که همراهان بیماران پیوندی، عفونی، سرطانی نیاز به حضور بلندمدت در پایتخت دارند ودر همین راستا سومین همراه‌ سرا در منطقه با همکاری خیّران در حال آماده‌سازی است.

صالحی خاطرنشان کرد: این همراه‌سرا به دلیل حضور بیماران پیوندی و عفونی نیازمند امکانات متفاوتی با سایر همراه‌سراها است درواقع اتاق‌ها و تخت‌هایش باید ایزوله و پزشک و پرستار هم در آن مستقر شود.

به گفته وی این همراه‌ سرا در محله طرشت، بالاتر از میدان سما در ۳ طبقه و ظرفیت اسکان ۱۵ خانوار در حال آماده‌سازی است و با بهره برداری این مرکز ، بیمار و همراهان بیمار معرفی شده از مددکاری هر بیمارستان، پذیرش خواهند شد.