آوای شهر » خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 43495
چهارشنبه - 23 آذر 1401 - 10:06

ضرورت حمایت از فعالیت های جمعی از بانوان در محلات

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس بر جمعی شدن فعالیت های بانوان در محلات به عنوان الگوی توسعه محله محور تاکید کرد .

ضرورت حمایت از فعالیت های جمعی از بانوان در محلات

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در جمع بانوان نخبه و فعال منطقه ۱۳ تهران ضمن تاکید بر جمعی شدن فعالیت های بانوان در محلات به عنوان الگوی توسعه محله محور از گام مجلس و شورای شهر برای توانمندسازی بانوان و تغییر و تحولات مثبت در این مسیر خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، نشست و هم اندیشی بانوان فعال و نخبه منطقه۱۳ با حضور فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، سوده نجفی عضو هیئت رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد هادی علی‌احمدی شهردار منطقه۱۳ ،ابوذر حسینی مدیر حوزه شهردار منطقه، مسعود حیدری نکو معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، دلفان رییس اداره بانوان و تعدادی از بانوان فعال و کنشگر منطقه در محل سالن کنفرانس شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ در ابتدای این نشست، با اشاره به حضور بانوان در پست‌های های مدیریتی منطقه گفت : باور ما بر این است که زنان در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی توانمند هستند و در این راستا، شهرداری منطقه ۱۳ همواره بر این مهم تاکید دارد.مسعود حیدری نکو، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات منطقه۱۳ در حوزه امور بانوان ، اختصاص فضا برای بانوان کارآفرین در سرای محلات، برگزاری سلسله نشست های مهارت زندگی در سرای محلات، جشنواره های تفریحی و ورزشی، مسابقات ورزشی، اجرای طرح سلامت یار و.. را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد. او برپایی بازارچه خوداشتغالی دائمی در فضای موجود در نزدیکی مجتمع شهربانو، راه اندازی مرکز کوثر و دار القرآن از مهم ترین برنامه‌های آتی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ اعلام کرد .

تبدیل کنشگری فردی به کنشگری محله محور و جمعی در فعالیت های اجتماعی بانوان رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در جمع بانوان نخبه و فعال با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی بانوان در محلات به صورت فردی شکل گرفته است که باید به کنش جمعی تبدیل شود تا تاثیر گذار باشد گفت: بسیاری از فعالیت های بانوان در محلات به صورت فردی دنبال می شود و بستر و ظرفیتی خوبی ایجاد شده که باید این فعالیت ها در کنار هم قرار بگیرد تا به الگوی توسعه محله محور تبدیل شود و از طرفی دیگر، حل موضوعات اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود : برگزاری چنین جلساتی و حضور در جمع بانوان فعال و کنشگر شهر تهران و ارتباط رو در رو با برنامه ریزی و شناسایی خلا های موجود در حوزه فعالیت های اجتماعی بانوان کمک می کند تا بتوانیم برای تغییر شکل فعالیت های بانوان از جنبه فردی به جمعی در حوزه قانون گذاری و نظارت در سطح کلان و ملی گام های موثر برداریم .

فاطمه قاسم پور ، شکوفایی بانوان را یکی از محور های سیاست گذاری برنامه هفتم توسعه کشور دانست و افزود: در گام اول ، تعامل و ارتباط با بانوان فعال شهر به عرصه کنش گری و شکوفایی بانوان کمک می کند تا بتوانیم به نحو بهتری توانمند سازی زنان در عرصه اجتماعی رو دنبال کنیم.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به ورود شهرداری تهران به عرصه خدمات اجتماعی عنوان کرد : خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری نسبت به دوره های قبل، توجه بیشتری به عناصر مهم فرهنگی و اجتماعی در شهر شده و به تبع آن خدمات خوبی هم به شهروندان ارائه می شود که جای تشکر دارد که این فضا فعال شده و امیدوارم با روند بهتری به مسیر خود ادامه دهد .

وی با اشاره به رویکرد مجلس در اصلاح قوانین مربوط به بانوان ورزشکار و اشتغالزایی بانوان ابراز امیدواری کرد فرصت پیش آمده گامی برای حل موضوعات اساسی زنان در زمینه های گوناگون باشد تا در برنامه چهارم توسعه شهری و برنامه هفتم ملی ، از ظرفیت کنشگری اجتماعی بهره بیشتری ببریم.

توسعه و سازندگی با مشارکت زنان محقق می شود سوده نجفی ، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه نشست ضمن تشکر از شهردار منطقه۱۳ برای بستر سازی فعالیت بانوان در محلات و اشاره به مشخصات و ویژگی های منطقه گفت : بدون مشارکت زنان در تمامی حوزه ها، توسعه و سازندگی امکان پذیر نیست و زنان ما به ویژه در جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف توانمند و موثر هستند.

نجفی ، توانمندسازی بانوان را زمینه توسعه پایدار دانست و از مدیریت شهری منطقه خواست در حیطه اختیارات شهری ،حمایت های لازم را با ارائه امکانات و اختصاص فضا از بانوان محلات انجام دهند . او در پایان، راهکار ها ی لازم را در پاسخ به دغدغه‌ها ی بانوان حاضر در جلسه ارائه کرد .