آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 43445
دوشنبه - 21 آذر 1401 - 05:29

انهدام باند بزرگ سرقت ۱۲ میلیارد ریالی طلا در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت طلا در تهران خبر داد و گفت: تمام اعضای این باند ۶ نفره که در گذشته موبایل‌قاپی می‌کردند، به کیف قاپی و سرقت ۱۲ میلیارد طلا معترف شدند.

انهدام باند بزرگ سرقت ۱۲ میلیارد ریالی طلا در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت طلا در تهران خبر داد و گفت: تمام اعضای این باند ۶ نفره که در گذشته موبایل‌قاپی می‌کردند، به کیف قاپی و سرقت ۱۲ میلیارد طلا معترف شدند.

به گزارش گروه انتظامی آوای جامعه،  سرهنگ کارآگاه  علی ولیپور گودرزی  رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: اوایل آذرماه جاری، مرد جوانی به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و عنوان داشت پس از خرید طلا از بازار طلافروشی تهران، ۴ سرنشین ۲ موتورسیکلت که صورت خود را پوشانده بودند در ساعت ۶ عصر در حوالی بازار تهران اقدام به کیف‌قاپی از وی کردند و تمامی طلاها را به ارزش ۱۲ میلیارد ریال سرقت بردند.

وی افزود: کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پس از تشکیل پرونده و اظهارات مال باخته راهی صحنه جرم شدند و با روش‌های کشف نوین جرم پی بردند سارقان با نقشه قبلی اقدام به کیف‌قاپی کردند و اعضای این باند می‌دانستند که شاکی در روز حادثه قصد خرید طلا را داشته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان در گام نخست با تحقیقات گسترده و روش‌های علمی، هویت ۴ نفر از متهمان را شناسایی کردند که در پی کشف این سرنخ مهم، مخفیگاه سارقان نیز در نقاط گوناگون تهران شناسایی شد.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان در گام بعدی پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در عملیات‌های جداگانه در نقاط گوناگون تهران دستگیر و بیش از ۴۰۰ گرم طلای مسروقه را از مخفیگاه آنها کشف کردند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، این ۴ سارق حرفه‌ای توسط سردسته باند که خود در بازار طلافروشی مشغول به کار بوده اجیر شدند تا طلاهای مال باخته را در مکان خلوت با کمک یک فرد دیگر به سرقت ببرند همچنین اعضای این باند سرقت، مشغول به موبایل‌قاپی بودند که به یکباره تصمیم گرفتند اقدام به سرقت طلا کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه، سردسته باند و متهم دیگر پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت طلا از مال باخته در بازار طلا فروشی تهران با اجرای نقشه قبلی اعتراف کردند و همچنین شاکی پرونده پس از مراجعه به اداره آگاهی سارقان را شناسایی کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، گفت:  با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.