آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 43439
دوشنبه - 21 آذر 1401 - 05:34

جزئیات تاسیس «شهروند محله»/ چرایی حضور نداشتن در میادین میوه و تره بار

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند درباره تأسیس «شهروند محله»، توسعه فروشگاه‌های شهروند در خارج از استان تهران و چرایی حضور نداشتن در بازار میادین میوه و تره بار، توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات تاسیس «شهروند محله»/ چرایی حضور نداشتن در میادین میوه و تره بار

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند درباره تأسیس «شهروند محله»، توسعه فروشگاه‌های شهروند در خارج از استان تهران و چرایی  حضور نداشتن در بازار میادین میوه و تره بار، توضیحاتی ارائه کرد.

 به گزارش گروه شهری آوای جامعه، داود قربانیان درباره روند ایجاد و تأسیس «شهروند محله»، گفت: شهروند محله همان فروشگاه‌های فرانچایز (اعطای نمایندگی) است که باید در قالب مشارکت شهروندی تأسیس شود.

مدیرعامل شرکت شهروند، ایجاد فروشگاه‌های فرانچایزی را نیازمند یک‌سری مقدمات قانونی نظیر سیستم نرم افزاری، سفارش گذاری، نرم افزار مالی، شبکه تأمین، مدل قراردادی و مشارکتی اعلام کرد و افزود: یک‌ سری از این اقدامات مقدماتی اجرا شده است، البته فراخوان مشارکت در ایجاد «شهروند محله» هم منتشر شده است. 

قربانیان ضمن اشاره به ثبت‌نام تعدادی از متقاضیان در سراسر کشور، گفت: بیش از ۵۰ درخواست در استان‌های کشور (به جز تهران) در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۷ سال گذشته تاکنون شهروند به خارج از تهران توسعه پیدا نکرده است، عنوان کرد: برای همکاری با شهرستان‌های دیگر ابتدا باید یک فروشگاه جامع مرکزی در مرکز شهر هر استان احداث شود تا تأمین کالا را انجام دهد، در واقع لازمه تأسیس فروشگاه‌های فرانچایزی در استان‌ها وجود یک مرکز لجستیکی در آن استان است. 

مدیرعامل شرکت شهروند اظهار داشت: با شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداری کلانشهرها مکاتباتی صورت گرفته تا در صورت اعلام آمادگی استان‌ها مبنی بر دراختیار قراردادن یک فضای بزرگ به همراه سرمایه گذار برای شرکت شهروند، در استان‌ها حضور پیدا کنیم.  

وی ضمن اشاره به فروش اینترنتی گفت: درحال حاضر صرفه اقتصادی برای فروشنده و خریدار در فروش اینترنتی است و استقبال مردم در این حوزه بیشتر است. 

مدیرعامل شرکت شهروند با بیان اینکه درحال جذب پیشنهادات مردمی هستیم، عنوان کرد: هفته‌ای نیست که پیشنهاد هایی به دست ما نرسد و متقاضیان حضوری مراجعه نکنند اما در حال حاضر فضای بازار به یک فضای سخت و رقابتی تبدیل شده است.

 قربانیان ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در تأمین تجهیزات و تأمین کالا فروشگاه‌های شهروند محله، گفت: در گذشته حق بهره برداری برند شرکت شهروند بابت شبکه فرانچایزی تحت عنوان «شهروند ایرانیان» واگذار شده بود. اما درنهایت با پیگیری‌ها، قرارداد «شهروند ایرانیان» لغو شد و حق بهره برداری از این برند به مجموعه بازگشت. 

وی درباره چرایی حضور نداشتن در میادین میوه و تره بار، گفت : براساس دستور شهردار تهران، ۱۰۰ شعبه از میادین باید دراختیار شرکت شهروند قرار می‌گرفت اما این اتفاق هنوز نیفتاده است، این آمادگی وجود دارد تا در صورت همکاری سازمان میادین با آن‌ها همکاری داشته باشیم.