آوای شهر » خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 43427
یکشنبه - 20 آذر 1401 - 00:56

چگونگی استفاده از نتایج پژوهش ها در مدیریت شهری/ برنامه ریزی برای ایجاد شبکه پژوهشگران

حدود ۴۰ درصد از پژوهش‌ها در دوره‌های قبلی مورد استفاده مدیریت شهری قرار گرفته که بخشی از آنها به صورت مستقیم و بخشی نیز در حوزه وظایف ترویجی مرکز مطالعات بوده است.

چگونگی استفاده از نتایج پژوهش ها در مدیریت شهری/ برنامه ریزی برای ایجاد شبکه پژوهشگران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران درباره به مرحله اجرا رسیدن این پژوهش‌ها در دوره‌های قبلی جشنواره گفت: حدود ۴۰ درصد از پژوهش‌ها در دوره‌های قبلی مورد استفاده مدیریت شهری قرار گرفته که بخشی از آنها به صورت مستقیم و بخشی نیز در حوزه وظایف ترویجی مرکز مطالعات بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه شهری آوای جامعه، عطاالله رفیعی آتانی با بیان این مطلب افزود: این جشنواره برترین رویدادی است که پیرامون مدیریت شهری به صورت سالانه برگزار می‌شود، این رویداد در پنج قالب مقاله، کتاب، پایان‌نامه، طرح‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه آثار افراد را در دبیرخانه اخذ کرده که در نهایت از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی  عنوان کرد: هدف جشنواره گفتمان سازی پیرامون مدیریت شهری و تولید دانش در تراز تهران است. از سوی دیگر شبکه سازی متخصصان و صاحبنظران و همچنین کشف استعدادهایی که در آینده با ما و یا سایر مراکز پژوهشی همراه خواهند شد از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. بی‌تردید شناسایی و معرفی پژوهشگران و نوآوران در این جشنواره دنبال خواهد شد.

رفیعی تاکید کرد: مشارکت کنندگان اصلی در این جشنواره شهرداری تهران، سازمان شهرداری‌ها، شورای عالی استان‌ها، شورای شهر تهران و مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران است.

وی در تشریح حوزه‌های تخصصی این جشنواره نیز گفت: در این جشنواره در ۹ حوزه تخصصی افراد پس از ثبت آثار خود در سامانه پژوهش‌هایشان توسط ۶۵ نفر از اعضای هیات علمی و افراد مراکز پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بیش از ۵۰ سازمان و نهاد تخصصی و پژوهشی با ما همراه بوده‌اند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سه اثر در میان آثار ارسالی بالاترین جایزه جشنواره را در سه حوزه ایمنی و مدیریت بحران، خدمات شهری و مالی و اقتصاد شهری کسب کرده‌اند، افزود: ۱۶ نفر نیز حائز تقدیر در این جشنواره خواهند شد و سلسله نشست‌های تخصصی در ۱۰ نشست تخصصی در این جشنواره با حضور صاحبنظران و متخصصان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در این جشنواره به دنبال دستاوردهای گوناگون از جمله ایجاد شبکه پژوهشگران و در اختیار قرار دادن پذیرش‌های برتر برای مدیریت شهری هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران درباره به مرحله اجرا رسیدن این پژوهش‌ها در دوره‌های قبلی جشنواره نیز گفت: حدود ۴۰ درصد از پژوهش‌ها در دوره‌های قبلی مورد استفاده مدیریت شهری قرار گرفته که بخشی از آنها به صورت مستقیم و بخشی نیز در حوزه وظایف ترویجی مرکز مطالعات بوده است.