خبر » نبض جامعه
کد خبر : 43422
یکشنبه - 20 آذر 1401 - 00:47

برگزاری همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات

همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خراسان جنوبی با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد.

برگزاری همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات

همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خراسان جنوبی با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه،  حبیب‌الله آسوده در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خراسان جنوبی با اشاره به این که در شرایط فعلی موضوعی که نیاز است به آن توجه بیشتری شود تبیین فلسفه و اهمیت زکات و جریان سازی در این رابطه است، افزود: سال آینده جریان‌سازی زکات در شهرستان‌ها انجام خواهد شد زیرا باور داریم اگر به ارزش‌های دینی توجه نکنیم در حوزه اقتصادی و اجتماعی آسیب خواهیم دید.

وی خواستار تشکیل منظم جلسات شورای زکات در مرکز استان و شهرستان‌ها شد و عنوان کرد : تبلیغ و اطلاع‌رسانی مناسب در ترویج فرهنگ زکات و تشویق زکات‌دهندگان برای برخورداری از بر‌کات زکات در عمران و آبادانی مناطق محروم و کاهش فقر در جامعه موثر است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به مصارف زکات برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان، اظهار داشت: با قاطعیت می‌گویم هیچ مبلغی از زکات، از شهر و روستایی که مردم پرداخت کرده‌اند در جای دیگر مصرف نمی‌شود.

آسوده با اشاره به این که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیکوکار، حمایت از ۴۱۲ هزار فرزند یتیم و محسنین را در طرح اکرام بر عهده دارند، افزود: سال گذشته بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان کمک‌‌های مردمی به صورت مستقیم به ایتام و محسنین پرداخت شد.

گفتنی است، در پایان همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خرسان جنوبی ۲۲ نفر از مودیان زکات در استان خراسان جنوبی تجلیل و اثر برتر ارسالی به این جشنواره هم مورد تقدیر قرار گرفت.