آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 42932
دوشنبه - 30 آبان 1401 - 08:51

اجتماع ۱۲ هزار نفری جهادگران بسیجی

شهردار منطقه ۱۲ تهران  از برپایی پنجمین رزمایش مشترک و متمرکز جهادی قرارگاه شهید اسداللهی سپاه بزرگ تهران با مشارکت شهرداری این منطقه در محله شهید هرندی خبر داد.

اجتماع ۱۲ هزار نفری جهادگران بسیجی

شهردار منطقه ۱۲ تهران از برپایی پنجمین رزمایش مشترک و متمرکز جهادی قرارگاه شهید اسداللهی سپاه بزرگ تهران با مشارکت شهرداری این منطقه در محله شهید هرندی خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  امیر یزدی شهردار منطقه با اشاره به برگزاری پنجمین رزمایش مشترک و متمرکز جهادی قرارگاه شهید اسداللهی در محله هرندی گفت: اجتماع ۱۲ هزار نفری جهادگران بسیجی با عنوان «جهادگران بسیجی فاطمی ۲» با هدف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از آسیب‌دیدگان و محرومان محله هرندی در این محله به اجرا درآمد.

وی از جمله مشارکت‌های شهرداری منطقه ۱۲ در این رزمایش را تأمین زیرساخت‌هایی نظیر اهدای ساختمان برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این محله بیان کرد و افزود: ساختمان کلینیک دندانپزشکی شهید آسمانی به متراژ حدود ۱۵۰ مترمربع، پایگاه امداد ساختمان شهید آسمانی به متراژ حدود ۱۰۰ مترمربع، ساختمان پزشکان شهید ممقانی به متراژ حدود ۵۰۰ مترمربع، زمین ورزشی برای احداث مجتمع فرهنگی-ورزشی به متراژ حدود ۱۷۰۰ مترمربع و ساختمان قرارگاه شهید اسدالهی به متراژ ۶۰۰ مترمربع از جمله این ساختمان‌ها بوده‌اند.

شهردار قلب طهران همچنین از ساماندهی بیش از ۴۰ مورد فضاهای بی‌دفاع شهری در این محله خبر داد و گفت: به منظور ارتقای کیفیت زندگی در این محله، نزدیک به ۳ هزار مترمربع از فضاهای بی‌دفاع شهری در آن با اهداف فرهنگی و اجتماعی در دسترس عموم ساکنان محله قرار خواهند گرفت و از آنها برای احداث بوستان، زمین بازی کودکان و مجموعه ورزشی  استفاده خواهد شد.

به گفته یزدی، پیگیری بازنگری طرح تفصیلی محله شهید هرندی از دیگر اقدامات شهرداری این منطقه برای ارتقای کیفیت زندگی در این محله است.

اجتماعی ۱۲ هزار نفری جهادگران بسیجی، هم‌زمان با آغاز هفته بسیج با حضور علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه، حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از مقامات لشگری و کشوری از ساعت ۱۰ در ورزشگاه هرندی تهران واقع در خیابان شوش، میدان هرندی برگزار شد.

در این مراسم که به صورت هم‌زمان از ۲۸ آبان‌ماه تا ۱۵ آذرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود، گروه‌های جهادی در اقشار گوناگون از میز خدمت گرفته تا گروه‌های مربوط به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در قالب ۱۴ هزار گروه جهادی در رزمایش «جهادگران فاطمی ۲» خدمت‌رسانی می‌کنند.

تهیه و توزیع ۱۱۰ جهیزیه و ۳۰ هزار بسته معیشتی، افتتاح پروژه‌هایی همچون درمانگاه، کلینیک دندانپزشکی، مجموعه ورزشی بخشی از اقدامات انجام‌شده در این رزمایش در محله شهید هرندی بود.