خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 42870
پنجشنبه - 26 آبان 1401 - 03:01

آغاز داوری مرحله مقدماتی بخش بانوان مسابقات قرآن

مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش خواهران که به صورت پخش فایل تصویری شرکت‌کنندگان برای گروه داوری برگزار می‌شود، امروز ۲۵ آبان‌ماه آغاز شد.

آغاز داوری مرحله مقدماتی بخش بانوان مسابقات  قرآن

مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش خواهران که به صورت پخش فایل تصویری شرکت‌کنندگان برای گروه داوری برگزار می‌شود آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه ، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از ۱۷ آبان‌ماه در سالن امام علی(ع) مجتمع امام خمینی(ره) تهران آغاز شده است، پس از پایان داوری فایل تصویری شرکت کنندگان برادر در ۲۳ آبانماه، صبح امروز ۲۵ آبان‌ماه با پخش فایل تصویری شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق در بخش بانوان آغاز شد.

داوری فایل تصویری شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل تا پایان این ماه ادامه دارد و در این ۴ رشته به ترتیب ۵۵، ۳۱، ۴۲ و ۳۴ نفر حضور دارند و پس از داوری هر رشته کارنامه نهایی شرکت کنندگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش اجرای شرکت کنندگان حاضر در این مرحله پیشتر و در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه و از طریق حضور شرکت کنندگان در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها ضبط شده است.

از جمله مهم‌ترین تغییراتی که این دوره از مسابقات نسبت به ادوار گذشته داشته است الکترونیکی شدن داوری‌ها است و در این شیوه فرم‌های کاغذی نمره‌دهی داوران به طور کلی حذف شده است و گروه داوری نمرات خود را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند که این موضوع باعث حذف ۱۲ هزار برگ کاغذ از فرایند داوری‌ها و همچنین تسریع در فرایند داوری شده است.

نفرات برگزیده این مرحله از مسابقات به مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که دی‌ماه امسال به صورت حضوری در استان خوزستان برگزار می‌شود، راه می‌یابند.