خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 42736
یکشنبه - 22 آبان 1401 - 00:51

جزئیات برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهر تهران

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.

جزئیات برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهر تهران

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه،  سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: این برنامه‌ها با عنوان «کتاب سایه‌بان شهر» با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین شهروندان در قالب بیش از ۷۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح «کتابدار شو» گفت: این طرح با هدف آشنایی‌ هرچه بیشتر نوجوانان با کتابخانه‌، مهارت‌ و مسئولیت‌های مورد نیاز یک کتابدار، در ۵۵ کتابخانه این سازمان برگزار می‌شود.



فاطمیان‌پور گفت: «ایستگاه‌های فناوری»‌ از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب است که به‌صورت میدانی و با کمک شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری VR و AR اجرا می‌شود، در این ایستگاه‌‌ها بازدیدکنندگان با کتاب‌های مبتنی بر «واقعیت افزوده»، «واقعیت مجازی» و «متاورس» آشنا خواهند شد.



وی به طرح «کتابخانه‌گردی» اشاره کرد و افزود: در این طرح مدیران فرهنگی، مفاخر، مشاهیر، نویسندگان و هنرمندان در کتابخانه‌های سطح شهر تهران حضور پیدا خواهند داشت.



فاطمیان‌پور افزود: اهدای کتاب به مناطق محروم اطراف تهران و دیگر نقاط کشور یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب است. همچنین طرح «کتاب در گردش» نیز با هدف دست به دست شدن کتاب بین شهروندان پیش‌بینی شده و در آن از شهروندان دعوت می‌شود پس از مطالعه کتاب، آن را به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهند، مخاطبان برای مشارکت در این طرح می‌توانند به فرهنگ‌ سراهای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و ایستگاه مترو تئاتر شهر مراجعه کنند.

وی گفت:  جلسات رونمایی و نقد و بررسی کتاب، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، نمایشگاه‌های کتاب و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژه‌برنامه «کتاب سایه‌بان شهر» می‌توانند با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.