آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 42711
شنبه - 21 آبان 1401 - 01:11

نصب «کیو آر کد» در بیش از ۶۲ هزار تاکسی شهری

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از نصب کیو آر کد (QR code) در بیش از ۶۲ هزار تاکسی شهری خبر داد

نصب «کیو آر کد» در بیش از ۶۲ هزار تاکسی شهری

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از نصب کیو آر کد (QR code) در بیش از ۶۲ هزار تاکسی شهری خبر داد و گفت: این موضوع قدمی مثبت و مؤثر برای حرکت به سمت شهر هوشمند و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  محمدعلی الفت پور افزود: شهروندان با بهره‌گیری از QR کد می‌توانند نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را در کوتاه‌ترین زمان به مدیریت شهری انتقال دهند، این روش علاوه بر اینکه، قدمی مثبت و مؤثر برای حرکت به سمت سازمانی هوشمند است، مشارکت و رضایت شهروندان را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: تاکنون حدود ۳۰ هزار تاکسی خطی به طور صددرصد و حدود ۳۲ هزار و ۲۰۰ تاکسی تلفنی و گردشی  به طور ۷۰ درصد مجهز به QR کد شده‌اند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه قدم بعدی، نصب QR کد بر روی اتوبوس‌های شهری، ایستگاه‌ها و بوستان‌هاست، گفت: نیروهای انسانی و تمام دارایی‌های فیزیکی و خدماتی شهرداری تهران مانند اماکن، فضاها، وسایل حمل‌ونقل عمومی و تجهیزات شهری که می‌توانند مورد قضاوت مردمی قرار گیرند، قابلیت بهره‌گیری از QR کد را دارند.

گفتنی است، طرح نصب QR code در تاکسی‌های شهری با همکاری مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران و سازمان‌های فناوری، اطلاعات و ارتباطات و تاکسیرانی در حال انجام است.