پیشخوان » تاپ گردشگری » خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 42663
سه شنبه - 17 آبان 1401 - 13:46

حمایت از طرح های بوم گردی در روستاهای الموت / وام اشتغال کمیته امداد برای مددجویان

رئیس کمیته امداد الموت شرقی استان قزوین گفت: در حال حاضر در بحث حمایت از بوم گردی فعال در الموت شرقی از ۸۰ روستای این منطقه، در حدود ۲۰ روستا تکمیل و در حال ارائه خدمات به گردشگران است.

حمایت از طرح های بوم گردی در روستاهای الموت / وام اشتغال کمیته امداد برای مددجویان

رئیس کمیته امداد الموت شرقی استان قزوین گفت: در بحث حمایت از بوم گردی فعال در الموت شرقی از ۸۰ روستای این منطقه، در حدود ۲۰ روستا تکمیل و با امکانات خوبی در حال ارائه خدمات به گردشگران است.

علی آزاد در گفت و گو با خبرنگار گروه رفاه و خدمات اجتماعی «آوای جامعه» با بیان این مطلب افزود: روستاهای گازارخان، ضرابان، اندج، معلم کلایه بوم‌ گردی دارند و حتی در تعدادی از بوم گردی ها در این روستاها تمام خانواده مشغول به فعالیت هستند، در حقیقت با این روش توانسته اند علاوه بر کمک به صنعت گردشگری برای خود کسب و کار و منبع درآمدی هم فراهم کنند.

بنابر اظهارات وی، به طور طبیعی این موضوع در فصل های تابستان و بهار در این منطقه از استقبال بیشتری برخوردار است .

آزاد افزود:  درحال حاضر حدود ۲۰ روستا تحت پوشش این منطقه قرار دارد که از این تعداد ۱۰ روستا توریستی است که ما برای حمایت از بیست نفر از مددجویانی که وارد این کار و صنعت بوم گردی شدند، وام اشتغال در نظر گرفتیم، البته درحقیقت ۲۰ خانواده در اینجا مشغول به کار هستند و فعالیت بوم‌ گردی و پذیرایی از گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی انجام می‌دهند.

رئیس کمیته امداد الموت شرقی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این منطقه با حمایت کمیته امداد و با دریافت وام های اشتغال حدود ۲۰۰ میلیون تومانی در صنعت بوم‌گردی، پرورش زنبور عسل، کشاورزی، دامداری سبک و سنگین فعال هستند و برای خود کسب و کاری را فراهم کرده اند و تا به امروز حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ وام اشتغال به مددجویان ارائه شده است.

وی گفت: این وام ها با توجه به روستاهایی که در آنها قرار دارند و فعالیتی که برای خود راه اندازی می کنند به آنها ارائه می شود و این وام ها به صورت حمایت کمیته امداد از مددجویان تحت پوشش و با کارمزد ۴ درصد است.